Τα ψηφιακά αντανακλαστικά του εργατικού δυναμικού, ανά τον κόσμο, όξυνε η παγκόσμια κρίση του COVID-19. Ο κόσμος της εργασίας αλλάζει πλέον ραγδαία με μία από τις πιο κρίσιμες αλλαγές να αφορούν την ψηφιοποίηση του εργασιακού περιβάλλοντος. Αυτή η αλλαγή φέρνει στο προσκήνιο την αυξημένη διάθεση, αλλά και ανάγκη, αναβάθμισης των ψηφιακών δεξιοτήτων παγκοσμίως.

Όπως σημειώνει το sepe.gr, oι εργαζόμενοι προκρίνουν ως ιδανική λύση ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας, που συνδυάζει remote απασχόληση και office work. Δεν είναι τυχαίο ότι οι 6 στους 10 εργαζόμενους υποστηρίζουν ότι οι ψηφιακές τους δεξιότητες βελτιώθηκαν κατά τη διάρκεια του lockdown. Μάλιστα, τα δύο τρίτα (69%) των εργαζομένων δηλώνουν ότι επιθυμούν περαιτέρω ανάπτυξη των ψηφιακών τους δεξιοτήτων.

Κάποιες από τις δεξιότητες, που οι συμμετέχοντες ξεχώρισαν ανάμεσα σε εκείνες που χρήζουν ανάπτυξης, είναι η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού εξ αποστάσεως (65%), η ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων (soft skills) (63%) και η δημιουργική σκέψη (55%).

Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι απαιτούν μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα στον τρόπο εργασίας με βάση τις νέες συνθήκες, που ανέδειξε η πανδημία. Πρόσφατη έρευνα της Adecco αποκάλυψε ότι ο εργασιακός κόσμος είναι έτοιμος για ένα νέο “υβριδικό” μοντέλο: τα τρία τέταρτα (74%) των εργαζομένων αναφέρουν ότι ένας συνδυασμός εργασίας στο γραφείο και τηλεργασίας, αποτελεί το ιδανικό μοντέλο για το μέλλον.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι 51% των εργαζομένων θέλει να εργάζεται στο γραφείο, ενώ το 49% προτιμά την τηλεργασία. Τα ευρήματα αυτά υπερβαίνουν γεωγραφικές περιοχές, γενιές και οικογενειακή κατάσταση. Ταυτόχρονα, σχεδόν οκτώ στα δέκα (77%) ανώτατα στελέχη των εταιρειών συμφωνούν ότι οι επιχειρήσεις θα επωφεληθούν από την αυξημένη προσαρμοστικότητα στο χώρο της εργασίας.

Ήρθε το τέλος του ωραρίου;

Στο μεταξύ, πάνω από τα δυο τρίτα (69%) των εργαζομένων τάσσονται υπέρ της αξιολόγησης της εργασίας τους, με βάση το αποτέλεσμα. Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, η επίτευξη των στόχων και όχι οι ώρες εργασίας θα πρέπει να είναι ο βασικός παράγοντας αξιολόγησης. Επίσης, ένα υψηλό ποσοστό στελεχών C-suite (74%) συμφωνεί ότι πρέπει να επανεξεταστεί πιθανή μείωση του αριθμού των εργάσιμων ωρών εβδομαδιαίως.

Παράλληλα, η  πανδημία έχει δημιουργήσει την ανάγκη ανάδειξης νέων ηγετικών ικανοτήτων και επαναπροσδιορισμού των χαρακτηριστικών του σύγχρονου ηγέτη. Η συναισθηματική νοημοσύνη έχει αναδειχθεί ως το καθοριστικό γνώρισμα του σημερινού πετυχημένου διευθυντικού στελέχους, όμως, φαίνεται πως υπάρχει έλλειμμα όσον αφορά στις κοινωνικές δεξιότητες (soft skills).

Πάνω από το ένα τέταρτο (28%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι η ψυχική τους υγεία είχε επιδεινωθεί λόγω της πανδημίας, ενώ 9 στους 10 θεωρεί ότι οι προϊστάμενοι τους, δεν έδειξαν να έχουν την ικανότητα να υποστηρίξουν τη συναισθηματική υγεία των εργαζομένων τους. 

Εμπιστοσύνη στον επιχειρηματικό κόσμο:

Τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία της διατήρησης της εμπιστοσύνης, που κέρδισε ο επιχειρηματικός κόσμος. Οι εταιρείες κατάφεραν να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις κατά τη διάρκεια της κρίσης αυτής και ως εκ τούτου, η εμπιστοσύνη των εργαζομένων προς αυτές αυξήθηκε, μιας και το 88% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι ο εργοδότης τους ανταποκρίθηκε στις ανάγκες, που προέκυψαν την περίοδο της πανδημίας.

Η αυξημένη εμπιστοσύνη, όμως, συνεπάγεται και αυξημένες απαιτήσεις. Το μέλλον της εργασίας εξαρτάται από τη συλλογική προσπάθεια και αίσθηση ευθύνης. Ποσοστό 80% των εργαζομένων πιστεύουν ότι ο εργοδότης τους είναι υπεύθυνος για τη διασφάλιση ενός καλύτερου εργασιακού κόσμου, 73% δηλώνει ότι η πολιτεία έχει την ευθύνη αυτή, 72% συμφωνεί ότι αποτελεί και ατομική ευθύνη και το 63% πιστεύει ότι οι συνδικαλιστικές ενώσεις μπορούν να επηρεάσουν το μέλλον της εργασίας.

Η έρευνα

Η έρευνα “Resetting Normal: Defining the New Era of Work” (Επαναπροσδιορίζοντας την κανονικότητα: Ορίζοντας τη νέα εποχή της εργασίας) εξετάζει τον βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο αντίκτυπο της πανδημίας στον κόσμο της εργασίας. Η μελέτη διεξήχθη τον Μάιο του 2020, σε δείγμα 8.000 ατόμων (ηλικίας 18-60) σε 8 χώρες.

Πηγή: sepe.gr