Κενό μνήμης επικαλείται ο σταθμάρχης Λάρισας για το τραγικό συμβάν της σιδηροδρομικής σύγκρουσης στα Τέμπη, ενώ την ίδια ώρα οι σχετικές έρευνες αναβαθμίζονται και η κοινωνία πενθεί.

Σύμφωνα με την απολογία του στην ανακρίτρια, που παρουσιάζει το protothema.gr. εικάζει ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία. Ο Βασίλης Σαμαράς προσπάθησε να ρίξει τις ευθύνες στους μηχανοδηγούς, στους άλλους σταθμάρχες, στην απειρία τους και στο φόρτο εργασίας, τονίζοντας ωστόσο και τα δικά του λάθη. “Με πήρε τηλέφωνο η αστυνομία και με ρώτησε αν έχουμε κάποιο ατύχημα ή εκτροχιάση. Όταν έκλεισα το τηλέφωνο με την αστυνομία με πήρε τηλέφωνο η πυροσβεστική και με ενημέρωσε ότι έγινε σύγκρουση τρένων στον Ευαγγελισμό. Δεν μπορώ να συνειδητοποιήσω πώς έχει γίνει το συμβάν. Δεν θυμάμαι τι έγινε. Εγώ είχα δει στον πίνακα ότι όταν γύρισα τα κλειδιά, αφού μπήκε το 2597, οι λυχνίες ήταν λευκές σταθερά. Αυτό που μπορώ να εικάσω είναι ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία και στη συνέχεια ξεκούμπωσε και γύρισα στην παρακαμπτήριο δίχως όμως να αλλάξουν οι λυχνίες στον πίνακα”, είπε στην απολογία του.

Ο ίδιος προσήλθε στην ανακρίτρια χωρίς χωρίς απολογητικό υπόμνημα, απάντησε στις ερωτήσεις και μίλησε για όλα. Για τη θέση του στο σταθμαρχείο, για το πώς έγινε σταθμάρχης στα 59 του χρόνια και φυσικά τι συνέβη το βράδυ της περασμένης Τρίτης.

Σε σχετική ερώτηση πόσοι σταθμάρχες υπηρετούν στον σταθμό για τις ώρες 22:00 έως 23:00 που συμπίπτουν η απογευματινή με την βραδινή βάρδια, τόνισε ότι κανονικά υπηρετούν τρεις σταθμάρχες. “Δύο οι απογευματινοι και ένας ο βραδινός. Συνολικά στην Περιφέρεια στην οποία επεκτείνεται η εξουσία της Γ’ Επιθεώρησης, υπηρετούν περίπου 26 με 27 άτομα σταθμάρχες, συμπεριλαμβανομένων εμού και των 13 συναδέλφων μου”, τόνισε.

Σε έτερη ερώτηση αν διαπίστωσε βλάβη στον πίνακα ελέγχου που να αφορά στο κλειδί 118, απάντησε αρνητικά. Όπως είπε, “τη στιγμή που ενημερώθηκα από την πυροσβεστική για την σύγκρουση των τρένων, κάλεσα και τις δύο αμαξοστοιχίες και δεν μου αποκρίθηκε καμιά, ενημέρωσα δε την σταθμάρχη Νεων Πόρων για να καλέσει κι αυτή αλλά δεν υπήρχε καμιά απόκριση και εκεί κατάλαβα τι είχε συμβεί. Το άρθρο 1204 του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας ΟΣΕ ορίζει ότι όταν ο μηχανοδηγός διαπιστώσει σε περιοχές σταθμών ή κόμβων πως τελικά η αμαξοστοιχία ακολουθεί λόγω του τρόπου διευθέτησης των αλλαγών από το προσωπικό της υποδομής, διαφορετική πορεία απο αυτή που υποδείχθηκε, μέσω σημάτων ή δελτίων ή διαφορετική από αυτή που αντιστοιχεί στο δρομολόγιο της αμαξοστοιχίας, τότε οφείλει να προβεί σε άμεση στάθμευση της αμαξοστοιχίας και στη συνέχεια συνεννοείται με το σταθμάρχη ή τον κεντρικό χειριστή”.

Ενώ απαντώντας για την πορεία που υπέδειξε στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 62 και μέσω ποιων σημάτων, είπε: “Εγώ του είπα ότι περνάει με κόκκινο φωτόσημο εξόδου και συνεχίζει μέχρι και φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων. Έπρεπε να μου πει γιατί τα κλειδιά είναι σε διαγώνιο και όχι σε ευθεία”.

Παραδέχτηκε ότι έπρεπε να αναφέρει στον μηχανοδηγό της 62 σε ποια γραμμή θα κινούνταν η αμαξοστοιχία, με κάποιον από τους παρακάτω τρόπους: Ο ένας τρόπος ήταν με το ραδιοτηλέφωνο, δηλαδή όταν του έδωσα το τηλεγράφημα 47 να αναφέρω ταυτόχρονα ότι κινείται σε διπλή γραμμή ανόδου. Ο άλλος τρόπος ήταν να του δώσω υπόδειγμα 1001 που θα έγραφα: «κυκλοφορείτε σε διπλή γραμμή ανόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πορων. Αν του έδινα το υπόδειγμα 1001 θα του έλεγα στο τηλεγράφημα 47 ότι «περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου και σύμφωνα με το υπόδειγμα 1001 πάτε μέχρι το φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων”, είπε.

Απαντώντας στο γιατί δεν προέβη σε κάποια από αυτές τις ενέργειες, επικαλέστηκε φόρτο εργασίας, εξαιτίας του οποίου “εκείνη την ώρα δεν πρόλαβα να κόψω το 1001 και ξέχασα να του το διαβιβάσω και με το ράδιοτηλέφωνο. Η αμαξοστοιχία, αναχώρησε στις 23:04 προς Νέους Πόρους. Ο μηχανοδηγός μου είπε εντάξει και πρέπει να επανέλαβε το τηλεγράφημα 47. Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι το άκουσα. Όμως δεν μου έδωσε δικό του νούμερο τηλεγραφήματος ως όφειλε. Η αμαξοστοιχία έφυγε και με το DSMR ενημέρωσα τον σταθμό Νέων Πόρων ότι η αμαξοστοιχία 62 αναχώρησε στις 23:04 και η αμαξοστοιχία 2597 αφίχθη. Στις 23:10 έδιωξα την 2576 με κατεύθυνση από Λάρισα για Βόλο από την 6η γραμμή και μέσω διαγωνίου στη γραμμή Βόλου μέσω των κλειδιών 115 και 116”.

Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida, ο προφυλακισμένος σταθμάρχης φέρεται να είπε στις αρχές για την πρόσληψή του: “Στις 7 Φεβρουαρίου του 1989 προσλήφθηκα στον ΟΣΕ. Σαν εργάτης στο τρενάκι του Πηλίου και το 1990 ήρθα στον ΟΣΕ της Λάρισας στο τμήμα αποσκευών. Μεχρι 30 – 04 του 2011. Τότε καταργήθηκε το συγκεκριμένο τμήμα. Ξεκίνησα ως φορτωτής στη συνέχεια ως ζυγιστής και για 6-7 χρόνια ήμουν επιστάτης. Το 2011 μετακινήθηκα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση της Λάρισας. Στις 06-07 του 2022 με την κινητικότητα πρώτου κύκλου επέστρεψα στον ΟΣΕ για να εργαστώ ως σταθμάρχης”.