Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών,  ήταν πάντα ένα θέμα με πολιτικές και κοινωνικές προεκτάσεις, καθώς αποτελούσε μόνιμη αφορμή αντιπαραθέσεων και συγκρούσεων.

Αν δούμε την μέχρι τώρα πορεία της αξιολόγησης στο ελληνικό κοινοβούλιο θα παρατηρήσουμε ότι από το 1984 άρχισε να διαφαίνεται ως Σχ. Π.Δ. με ονομασία «Διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού». Πέρασε πολύς καιρός και μπήκε πολύ μελάνι σε αρκετά Σχέδια Νόμου και Προεδρικά Διατάγματα για τον ίδιο λόγο. Χωρίς αυτό ποτέ να εφαρμοστεί στην πράξη. Άλλα έμειναν ως σκέψη, άλλα στα χαρτιά…

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού είναι αναγκαία πρακτική προς την κατεύθυνση της βελτίωσής του. Αφορά τον ίδιο τον εκπαιδευτικό, βέβαια, είναι απαραίτητη κυρίως για λόγους ανάπτυξης του ίδιου του εκπαιδευτικού, επειδή κανείς άνθρωπος δεν μπορεί να αναπτυχθεί στην απομόνωση, χωρίς ανατροφοδότηση που θα λειτουργήσει ως μέσο επικοινωνίας για όλους τους άλλους για την ποιότητα της εργασίας του.

Η αξιολόγηση  πρέπει να θεωρείται βοήθεια, την οποία  πρέπει να επιζητά ο ίδιος ο εκπαιδευτικός, όχι ως ένδειξη αδυναμίας, αλλά ως ουσιαστική μέριμνα για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη.

Η αξιολόγηση δεν αποτελεί απλώς μία διαδικασία ελεγκτικού ή διαπιστωτικού χαρακτήρα, αλλά ανατροφοδοτεί τη διδακτική πράξη επιδιώκοντας τη συνεχή αναβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης και τη βελτίωση όλων των εκπαιδευτικών παραγόντων.

ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα:

  • Να διαπιστωθεί η ποιότητα του έργου των εκπαιδευτικών, εφόσον αυτή δεν διασφαλίζεται από την κατοχή και μόνο τίτλων σπουδών
  • Να υποστηριχθούν οι εκπαιδευτικοί στο έργο τους μέσα από επιμορφωτικά προγράμματα
  • Να σχηματίσουν οι εκπαιδευτικοί εικόνα για το επίπεδο των ικανοτήτων τους
  • Να εντείνουν τις προσπάθειές τους οι εκπαιδευτικοί εκείνοι που δεν εργάζονται συστηματικά
  • Να βοηθηθούν καλοί εκπαιδευτικοί να γίνουν ακόμη καλύτεροι, εφόσον για όλους υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης
  • Να επισημανθούν οι τυχόν αδυναμίες των εκπαιδευτικών    
  • Να ενισχυθεί το επαγγελματικό κύρος των εκπαιδευτικών
  • Να διασφαλιστεί η ποιότητα του έργου των εκπαιδευτικών, εφόσον οι γονείς δεν έχουν κανένα δικαίωμα  στην επιλογή τους 
  • Να διαπιστώσει η Πολιτεία το βαθμό αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος
  • Να ελέγξει η Πολιτεία το βαθμό εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής
  • Να βελτιωθούν τα προγράμματα σπουδών των Πανεπιστημιακών Τμημάτων
  • Να ενισχυθεί η αυτογνωσία των εκπαιδευτικών
  • Να ενημερωθούν οι γονείς για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου που παρέχεται στα παιδιά τους

Βουλευτής Νέας Δημοκρατίας Ν. Καρδίτσας