Για ένα “εσώρουχο αδειανό”…

314

Η ΕΛΑΣ έστειλε στον Συνήγορο του Πολίτη βίντεο που διακινήθηκαν στο διαδίκτυο και δείχνουν, «αστυνομική βία». Κάλεσε επίσης όποιον πολίτη έχει αποδεικτικά στοιχεία, να τα προσκομίσουν στην Ανεξάρτητη Αρχή, ζητώντας της να εξεταστούν κατά προτεραιότητα.

Πληρωμένη απάντησηΤου ΜΠΑΜΠΗ ΠΑΠΑΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για μια συμπεριφορά, η οποία δείχνει να μην διακατέχεται από ενοχικότητα, ότι έγινε χρήση αλόγιστης βίας, στις διαδηλώσεις για άδικο χαμό του Α. Γρηγορόπουλου. Και η αλήθεια είναι, ότι όλη η φασαρία στο διαδίκτυο γίνεται κυρίως για 1-2 βίντεο, τα οποία δείχνουν τη σύλληψη ατόμων που πρωτοστάτησαν σε επεισόδια και ρίψεις μολότοφ. Viral έχουν γίνει η σύλληψη ενός άνδρα ο οποίος φωνάζει «παραδίνομαι» κι ενός άλλου, του οποίου κατά τη σύλληψη του φάνηκε το εσώρουχο του.

ΑΥΤΗ είναι η μια εικόνα. Η «μικρή». Αυτή που γενικεύει, περιπτωσιολογεί και ανάγει σε μείζον του επιμέρους. Υπάρχει όμως και η άλλα εικόνα, που είναι πιο «μεγάλη». Τι βλέπει κανείς σ αυτήν; Βλέπει κατ αρχή, ότι λίγες εκατοντάδες μπαχαλάκηδες, οργανωμένοι και εξοπλισμένοι ήταν αποφασισμένοι να «τα κάψουν». Και δεν τους επετράπη. Βλέπει επίσης, ότι για δεύτερη φορά, ότι ο οργανωμένος και προληπτικός τρόπος που έδρασε η ΕΛΑΣ, είχε ως αποτέλεσμα να είναι πολύ περιορισμένα τα επεισόδια. Είναι χαρακτηριστικό, ότι στις μαθητικές διαδηλώσεις που προηγήθηκαν του «ντου των μπαχαλάκηδων», όλα κύλησαν απολύτως ειρηνικά και «δεν άνοιξε μύτη».

ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ πουθενά ούτε καν πρόθεση-όχι δράση-για «αστυνομική βία». Ή για προαποφασισμένη χρήση αλόγιστης αστυνομικής βίας, που παραπέμπει πράγματι σε «αστυνομικό κράτος». Αντίθετα, φάνηκε αποφασιστικότητα εκεί που κάποιοι προσπάθησαν να καταλύσουν την έννομη τάξη. Εκεί που κάποιοι εξακολουθούν να θεωρούν τις μολότοφ, τα σπασίματα και τα καψίματα «κεκτημένο δικαίωμα» τους, στο «φέουδο» τους. Εκεί έδρασε η αμυνόμενη έννομη βία, την οποία έχει παραχωρήσει η Δημοκρατία και το Σύνταγμα στην ΕΛΑΣ.

ΤΟ ΑΚΟΜΑ πιο σημαντικό είναι, ότι επειδή ακριβώς δεν υπάρχει «αστυνομικό κράτος», η μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας επιθυμεί και επικροτεί την τήρηση του νόμου και την διασφάλιση της τάξης. Βαρέθηκε τους «επαγγελματίες μπάχαλους». Αντιδρά στους αυτόκλητους υπερασπιστές μιας «ελευθερίας», μόνο για τους ίδιους και σε βάρος όλων των υπολοίπων.

ΟΙ ΙΔΙΟΙ οι μπαχαλάκηδες απλώς υπερασπίζονται το δικαίωμα τους στην ασυδοσία τους. Το πρόβλημα είναι με όσους-που είναι όλο και λιγότεροι-συνεχίζουν να καλύπτουν την ανομία και να επενδύουν πολιτικά στο μπάχαλο. Προδίδουν έτσι την πολιτική ένδεια που έχουν και τους εμποδίζει να είναι μέρος μιας κανονικότητας, η οποία-πάνω απ´όλα-υπακούει στην κοινή λογική. Και αποδεικνύουν, ότι έχουν μείνει προσκολλημένοι σε ένα παρελθόν, το οποίο απλώς δεν υπάρχει.

Η ΛΟΓΙΚΗ «των κατασκευασμένων συμβόλων», που υπηρετούν μια περιπτωσιολογική μυθοπλασία, είναι και γνωστή και ξεπερασμένη. Και στο κάτω-κάτω είναι και «λίγο» και κρίμα, η αναγόρευση σε «συμβόλου» το εσώρουχο ενός μπαχαλάκια…

Όλες οι ειδήσεις που έχουν σημασία, από την Ελλάδα και τον Κόσμο, έγκυρα και έγκαιρα στο tomanifesto.gr