Τα περιβόητα έγγραφα FBI

Στο πόρισμα για την παραπομπή Παπαγγελόπουλου υπάρχουν πολλά στοιχεία που προκαλούν ανατριχίλα για τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ εργαλειοποίησε τους θεσμούς και τη Δικαιοσύνη με σκοπό να εγκαταστήσει ένα καθεστώς διώξεων και ψευδεπίγραφης «κάθαρσης» από το παλαιό κομματικό σύστημα. Θα σταθώ στα περιβόητα έγγραφα του FBI, πάνω στα οποία στήθηκε το όλο αφήγημα της πολιτικής δίωξης των 10 πολιτικών προσώπων. Το πόρισμα καταλογίζει ευθύνες στην Τουλουπάκη για απόκρυψη εγγράφων του FBI, τα οποία όχι μόνο δεν περιείχαν στοιχεία σε βάρος των πολιτικών προσώπων, αλλ’ αντιθέτως αναφέρουν ότι ουδέν στοιχείο υπάρχει σε βάρος τους. Αλλά το πόρισμα επισημαίνει και κάτι ακόμα πιο σημαντικό: η απόκρυψη των εγγράφων αυτών και η μη διαβίβασή τους στη Βουλή, εξαπάτησε και τους βουλευτές του ελληνικού Κοινοβουλίου, αφού όταν κλήθηκαν να αποφασίσουν τη σύσταση της Προανακριτικής Επιτροπής «δεν είχαν, ούτε γνώριζαν ότι υπήρχαν και άλλα έγγραφα του FBI». Επήλθε έτσι μία πρωτοφανής αλλοίωση των θεσμών του δημοκρατικού πολιτεύματος.

 

Ο Τσίπρας στην Εύβοια

Δέκα μήνες μετά την πρώτη του επίσκεψη στις περιοχές της Εύβοιας που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές πέρυσι τον Αύγουστο, ο Αλέξης Τσίπρας επισκέφθηκε ξανά την Εύβοια. Είναι πέρα από βέβαιο ότι η περιοχή έχει ακόμη ανοιχτές πληγές από τις πυρκαγιές και είναι ακόμα πιο βέβαιο ότι το κολοσσιαίο πρόγραμμα αποκατάστασης που σχεδιάζεται δεν υλοποιείται μέσα σε λίγους μήνες. Ο Αλέξης Τσίπρας, εκμεταλλευόμενος την κατάσταση, φορώντας το ίδιο μπλε κοντομάνικο polo που φορούσε και τον Αύγουστο του 2021, με τις ίδιες απόψεις για την κυβέρνηση, με την ίδια άκρατη παροχολογία και ρητορική και κυρίως με την ίδια πεποίθηση ότι τα λεγόμενά του γίνονται πιστευτά από το ακροατήριο, μίλησε με κατοίκους, ντόπιους επαγγελματίες και ρητινοπαραγωγούς. Από τα πολλά βίντεο που κυκλοφόρησαν, ξεχωρίζω ένα που ακούγεται ένας κάτοικος της περιοχής, ο οποίος παρατηρώντας τη μάζωξη κομματικών παραγόντων να αποχωρεί, μονολογεί: «Τρεις κι ο κούκος… Ποιος τους πιστεύει, ρε μ@λ@κ@; Ποιος τους πιστεύει; Κατάντια… Το ΚΚΕ θα μάζευε περισσότερους».

 

Το ΕΣΡ σε δράση

Το ΕΣΡ έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο Απόφασης για την Εγγραφή Παρόχων Υπηρεσιών Μέσων Επικοινωνίας στο Μητρώο Επιχειρήσεων, το οποίο αφορά φορείς που δραστηριοποιούνται στις νέες υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων (διαδικτυακές τηλεοπτικές εκπομπές, κατά παραγγελία υπηρεσίες) καθώς και χρήστες του Διαδικτύου που ανεβάζουν οπτικοακουστικό περιεχόμενο σε πλατφόρμες διαμοιρασμού βίντεο ή κοινωνικά δίκτυα. Μεταξύ άλλων ρυθμίσεων, ορίζεται ότι η παραγωγή βίντεο από χρήστες σε κοινωνικά δίκτυα συνιστά οπτικοακουστική υπηρεσία, αν αυτό γίνεται κατ’ επάγγελμα, δηλαδή γίνεται τακτικά, σε πολλές πλατφόρμες, αν ο χρήστης χρησιμοποιεί εργαλεία στατιστικών και μετρήσεων και παίρνει διαφημίσεις. Πρακτικά, η συντριπτική πλειονότητα των χρήστων των social media που ανεβάζουν πρωτογενές περιεχόμενο, υπόκεινται στο εξής στον έλεγχο του ΕΣΡ. Μία ενδιαφέρουσα ρύθμιση που μένει να δούμε στην πράξη πώς θα εφαρμοστεί.

 

Κατά το δοκούν

Το άκουσμα της απόφασης που κηρύσσει αθώα την πρώην περιφερειάρχη Ρένα Δούρου και άλλους 12 κατηγορούμενους για τη φονική πλημμύρα στη Μάνδρα το 2017 με τους 25 νεκρούς δεν θα μπορούσε να μείνει ασχολίαστο στα social media με την πλειοψηφία να θεωρεί λανθασμένη την κρίση των δικαστών. Αυτό που προκάλεσε περισσότερο ήταν οι πανηγυρικές ανακοινώσεις του ΣΥΡΙΖΑ που ζητεί «συγγνώμες». Τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι βέβαια. Η Δούρου αθωώθηκε διότι είχε μεταβιβάσει τις σχετικές αρμοδιότητες σε δύο αντιπεριφερειάρχες της, οι οποίοι καταδικάστηκαν. Η καταδίκη των συγκεκριμένων προσώπων και η πολιτική ευθύνη που αυτή επισύρει αποτελεί κόλαφο για την ίδια τη Δούρου και την ηγεσία της Περιφέρειας, αλλά και τον ΣΥΡΙΖΑ, που έσπευσε να την καλύψει. Οι δε πανηγυρικές δηλώσεις περί αθώωσης αποτελούν ύβρι για όσους χάθηκαν από τις εγκληματικές παραλείψεις.

 

Η έκθεση του Reuters Institute

Είναι συγκλονιστικό αλλά κάθε φορά που δημοσιεύεται μία έκθεση ενός οποιουδήποτε οργανισμού, οι σύντροφοι ψάχνουν μετά μανίας για να δουν αν αναφέρει κάτι για τη χώρα μας ώστε να το διαστρεβλώσουν και να στήσουν το fake αφήγημα που (θεωρούν ότι) τους συμφέρει. Σειρά είχε η έκθεση Digital News Report 2022 του Reuters Institute. Διαβάζω λοιπόν ότι «η έκθεση αποτελεί άλλο έχει χαστούκι για τη χώρα μας και την ελευθερία του Τύπου».

Ανατρέχοντας με έκδηλη αγωνία στις σχετικές σελίδες (82-83) διαπιστώνω ότι η μόνη αναφορά στην κυβέρνηση είναι «ότι ελέγχθηκε από Επιτροπή της Βουλής η διαδικασία με την οποία δόθηκε η διαφημιστική δαπάνη για την καμπάνια κατά του κορωνοϊού» και ουδέν διαπιστώθηκε. Στη συνέχεια, η έκθεση στηλιτεύει την αμετάκλητη παραπομπή Παππά στο Ειδικό Δικαστήριο για το στήσιμο του διαγωνισμού των τηλεοπτικών αδειών και τη χοντροκομμένη απόπειρα περιορισμού της πολυφωνίας και ελέγχου της ενημέρωσης από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Η έκθεση ωστόσο επισημαίνει και κάτι άλλο, άγνωστο στο ευρύ κοινό. Εξ αφορμής της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και των κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας και επιχειρήσεων και οργανισμών ρωσικών συμφερόντων, το ΑΠΕ διέκοψε τη συμφωνία που είχε συναφθεί επί ΣΥΡΙΖΑ με το ρωσικό πρακτορείο Rossiya Segodnya. Η συμφωνία υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2015 στην Αγία Πετρούπολη (θα καταλάβετε στη συνέχεια το γιατί) από τον τότε πρόεδρο του ΑΠΕ Μ. Ψύλλο και τον επικεφαλής του ρωσικού πρακτορείου Ντμίτρι Κισελιόφ, παρουσία του τότε Γ.Γ. Ενημέρωσης Λ. Κρέτσου.

Το ενδιαφέρον εστιάζεται στο ποιος είναι ο Κισελιόφ. Από τους «εκλεκτούς» προπαγανδιστές του Βλαντιμίρ Πούτιν, ο Κισελιόφ εκφράζει συχνά ομοφοβικές και ρατσιστικές απόψεις, φανατικά αντιαμερικανός και αντιευρωπαϊστής, οπαδός του ολοκληρωτικού μοντέλου ενημέρωσης και πολέμιος της πολυφωνίας. Και μπορεί τω καιρώ εκείνω να του είχε επιβληθεί απαγόρευση εισόδου στην ΕΕ και αποκλεισμός από οποιαδήποτε οικονομική συνδιαλλαγή ή επιχειρηματική δραστηριότητα σε ευρωπαϊκό έδαφος, αλλά αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Αλλωστε, αν δεν μπορεί να πάει ο Μωάμεθ στο βουνό, πάει το βουνό στον Μωάμεθ.

 

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Τo Μanifesto”