Η ψήφος των αποδήμων 

Γεγονός πρώτο: η εγγραφή Ελλήνων ψηφοφόρων που διαμένουν στο εξωτερικό στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους προκειμένου να μπορούν να ψηφίσουν από τον τόπο της διαμονής τους είναι εξαιρετικά χαμηλή. Γεγονός δεύτερο: αυτό οφείλεται στις προϋποθέσεις εγγραφής που τέθηκαν κατ’ απαίτηση της αντιπολίτευσης και κυρίως του ΣΥΡΙΖΑ. Και αυτό παρά την ξεκάθαρη θέση της Νέας Δημοκρατίας που –όπως πολλές φορές διακήρυξε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης– υποστήριζε ότι έπρεπε να δοθεί σε όλους τους Ελληνες εκλογείς που κατοικούν στο εξωτερικό η δυνατότητα να ψηφίζουν από τον τόπο της διαμονής τους. Γεγονός τρίτο: οι τραγελαφικές απαιτήσεις που έθεσε η αντιπολίτευση έγιναν αναγκαστικά δεκτές από την κυβέρνηση διότι για την ψήφιση του σχετικού νόμου απαιτείται εκ του συντάγματος πλειοψηφία 200 βουλευτών. Ετσι, προκειμένου να καταστεί εφικτή η ψήφιση του νόμου και να γίνει μια κάποια αρχή, ο νόμος πέρασε με τους ασφυκτικούς περιορισμούς που απαίτησε ο ΣΥΡΙΖΑ ως προς τη δυνατότητα εγγραφής.

 

«Ατάλαντη υποκρισία»

Με παρέμβασή του στο Facebook, ο Νίκος Καρανίκας, αναλογιζόμενος την κρισιμότητα των στιγμών, εκφράστηκε αναφανδόν υπέρ της επιλογής του προέδρου για την τοποθέτηση της Πόπης Τσαπανίδου στη θέση του εκπροσώπου Τύπου του κόμματος. Γράφει ο τέως σύμβουλος στρατηγικού σχεδιασμού: «Ενοχλήθηκαν κάποια μέλη της αριστεράς (σημείωση: το πεζό άλφα είναι η επιτομή της ειρωνείας, έστω και αν το έκανε ακουσίως) γιατί επιλέχθηκε η γνωστή δημοσιογράφος Τσαπανίδου και όχι ένα από τα 190.000 μέλη. Δεν κάνω πλάκα, μιλάω σοβαρά ότι έτσι ακριβώς ειπώθηκε και μάλιστα με ύφος πολιτικό. Είναι προφανές ότι αυτά τα μέλη εκτός της ατάλαντης υποκρισίας και της πολιτικής τους αδυναμίας να εκπροσωπηθούν μπέρδεψαν την πολιτική και την τακτική της επικοινωνίας με τα στραγάλια που συνόδευαν τα ποτά που έπιναν με τη συντροφιά τους […]» Και συνέχισε ευχόμενος «καλή επιτυχία και πολύ λυπούμαστε για τις αστειότητες κάποιων μελών που καταλήγουν σε διαφωνία με τη μορφή της γκρίνιας».

 

Δήθεν δημοσιογραφία

Και τι δεν γράφτηκε σε μία δήθεν δημοσιογραφική έρευνα για δήθεν 38 πρόσφυγες και ένα δήθεν νεκρό παιδί στη δήθεν ελληνική νησίδα στον Εβρο. Οτι «η χώρα διασύρεται» διεθνώς και ενδεχομένως διαπλανητικώς και διαγαλαξιακώς, ότι πάμε σούμπιτοι «για καταδίκη στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων», ότι η κυβέρνηση «εφαρμόζει ναζιστικές πρακτικές εξόντωσης μεταναστών» και άλλα τέτοια εύθυμα. Τελικά, εν όψει της εκτεταμένης ποινικής έρευνας που είναι σε εξέλιξη, το «Der Spiegel» αναγκάστηκε πρωτοχρονιάτικα να ζητήσει συγγνώμη για την παραπληροφόρηση και να αποσύρει οριστικά τα άρθρα για το θέμα των «38 προσφύγων στην ελληνική νησίδα του Εβρου». Μετά την εξέλιξη αυτήν, αναμένεται με ενδιαφέρον το τι θα πράξει η αξιωματική αντιπολίτευση που υιοθέτησε ανεπιφύλακτα το δημοσίευμα και με τη στάση της διέσυρε τη χώρα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

 

Ακαιρη επίθεση

Ξεφυλλίζοντας την ειδική πολυτελή έκδοση για τα 100 χρόνια του «Βήματος», που διένειμε η εφημερίδα με το φύλλο της Πρωτοχρονιάς, εντυπωσιάστηκα με την παρέμβαση του Αλέξη Τσίπρα (σελ. 28-29) με την οποία εξαπολύει επίθεση στην εφημερίδα που τον φιλοξενεί στην εορταστική – επετειακή έκδοσή της (!). Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη «εφαρμόζει καθεστωτικές πρακτικές και επιχειρεί να ποδηγετήσει και να ελέγξει τα μεγαλύτερα ΜΜΕ με μεθόδους, εξαγοράς, εκβιασμού παρακολούθησης δημοσιογράφων, στελεχών εφημερίδων και εκδοτών» και συνεχίζει με τον απαραίτητο στόμφο ότι «αποτελεί δημοσιογραφικό ατύχημα ότι “Το Βήμα” επέλεξε να εγκαταλείψει τη θέση του στη δημοκρατική παράταξη και να στηρίζει τη Δεξιά του Κυριάκου Μητσοτάκη, του Αδωνι Γεωργιάδη, του Μάκη Βορίδη, του Θανάση Πλεύρη».

 

Οι ηθοποιοί, τα πτυχία τους και ο τυχοδιωκτισμός

Με αφορμή το Προεδρικό Διάταγμα για το νέο προσοντολόγιο – κλαδολόγιο, ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί άλλη μια φορά να δημιουργήσει εντυπώσεις για δήθεν υποβάθμιση των διπλωμάτων των αποφοίτων Ανώτερων Δημοσίων και Ιδιωτικών Σχολών Δραματικής Τέχνης. Και παρότι δεν αλλάζει τίποτα σε σχέση με όσα ίσχυαν στη διάρκεια της εθνοσωτηρίου διακυβέρνησης, γεγονός που αποδεικνύει άλλη μια φορά την υποκρισία, τη διαστρέβλωση και τον τυχοδιωκτισμό που χαρακτηρίζει τη στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Το νέο Προεδρικό Διάταγμα αποτυπώνει όσα ισχύουν εδώ και χρόνια στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. Το Π.Δ. 85/2022 αφορά το προσοντολόγιο – κλαδολόγιο του Δημοσίου. Αφορά μόνο θέματα προσλήψεων στο Δημόσιο μέσω ΑΣΕΠ, αποτυπώνει κλάδους και ειδικότητες για κάθε κατηγορία εκπαίδευσης και ορίζει τα απαιτούμενα προσόντα διορισμού. Δεν αφορά τις προσλήψεις που κάνει το υπουργείο Παιδείας (π.χ. θέσεις σε σχολεία), γιατί ακολουθούν δικό τους προσοντολόγιο. Επιπλέον, όταν το Δημόσιο επιθυμεί να προσλάβει καλλιτέχνες, όχι μόνο ηθοποιούς, δεν ακολουθείται η διαδικασία του ΑΣΕΠ, γιατί η πρόσληψη καλλιτεχνών εξαιρείται ρητά.

Επιπροσθέτως, το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα δεν άλλαξε κάτι, ούτε επηρέασε αρνητικά τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη όσων είναι ήδη στο Δημόσιο, ενώ για καλλιτέχνες που ήδη απασχολούνται σε κατηγορία ΤΕ (η οποία πλέον δεν υπάρχει γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ κατήργησε τα ΤΕΙ) δεν επέρχεται οποιαδήποτε δυσμενής μεταβολή.

Το πρόβλημα της αναβάθμισης και ταυτόχρονα διαβάθμισης των σπουδών στις παραστατικές τέχνες είναι υπαρκτό και δεν έχει αντιμετωπιστεί από καμία κυβέρνηση εδώ και δεκαετίες. Για την ακρίβεια, ο ΣΥΡΙΖΑ προκάλεσε το 2017 ακόμη μεγαλύτερη σύγχυση και αδιέξοδα στους απόφοιτους δραματικών σχολών με αλλοπρόσαλλες και αλληλοεπικαλυπτόμενες διατάξεις. Η υποκρισία ωστόσο διατρανώνεται από το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ τάζει στους ηθοποιούς αναβάθμιση των πτυχίων των ιδιωτικών σχολών τέχνης την ώρα που αντιστέκεται σθεναρά στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του συντάγματος, το οποίο ρητώς απαγορεύει την παροχή πτυχίων ανώτατης εκπαίδευσης από ιδιωτικές δραματικές σχολές.