Η ολοκλήρωση του έργου για το Φράγμα Μεσοχώρας το 2022, το Φράγμα Συκιάς, καθώς και η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65), είναι κορυφαίες προτεραιότητες για τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, όπως τόνισε κατά την ομιλία του στη συνεδρίαση της Νομαρχιακής Διοικούσας Επιτροπής (ΝΟΔΕ) Τρικάλων της Νέας Δημοκρατίας.

Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι στόχος να καταστεί εφικτή η μεταφορά 200 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων νερού ετησίως στον Θεσσαλικό κάμπο από τον Αχελώο ποταμό. Η ποσότητα αυτή, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, θα προέρχεται από τις πλεονάζουσες ποσότητες νερού, τα πλημμυρικά φαινόμενα, χωρίς δηλαδή να υπάρχει κίνδυνος αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον και τα οικοσυστήματα της ευρύτερης περιοχής. Οι πλεονάζουσες ποσότητες νερού που δεν αξιοποιούνται, ανέρχονται σε 600 εκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως.

«Έχω πειστεί ότι δεν θα υπάρξει καμία ουσιαστική περιβαλλοντική επιβάρυνση από μια τέτοια εξαιρετικά λελογισμένη μεταφορά υδάτινων πόρων από τον Αχελώο στον Θεσσαλικό κάμπο, αντίθετα, θα υπάρχει τεράστια περιβαλλοντική επιβάρυνση εάν δεν λύσουμε ουσιαστικά και αποτελεσματικά το πρόβλημα της άρδευσης στη Θεσσαλία», δήλωσε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα γίνει η δημοπράτηση ενός αρδευτικού έργου στα Τρίκαλα, προϋπολογισμού 12 εκατ. ευρώ και τόνισε τη σημασία του εκσυχρονισμού και της ανάπτυξης νέων αρδευτικών υποδομών, ώστε να προστατεύσουμε το πολυτιμότερο αγαθό για τις καλλιέργειες, για τη σημερινή και τις επόμενες γενεές, που δεν είναι άλλο από το νερό.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε επίσης στα έργα για τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65), λέγοντας ότι το νότιο τμήμα, Λαμία – Ξυνιάδα, θα είναι έτοιμο το 2021. Μόλις παραδοθεί σε κυκλοφορία, θα περιορίσει σημαντικά το χρόνο και το κόστος μεταφοράς από και προς τα Τρίκαλα και γενικότερα τη Δυτική Θεσσαλία.

Στόχος, είπε ο πρωθυπουργός, είναι να ολοκληρωθεί και το βόρειο τμήμα που συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό. Το συγκεκριμένο έργο θα αποτελέσει αντικείμενο διαπραγματεύσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να επιλυθούν οι εκκρεμότητες που υπάρχουν και να βρεθεί τρόπος χρηματοδότησης.