Ο πατέρας του είναι πρώην οδηγός της Formula 1 και η μητέρα του, πρώην πρωταθλήτρια στα καρτ. Μοιραία λοιπόν, το… κάρμα του Μαξ Φερστάπεν, δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικό, καθώς ο «Mad Max»… γεννήθηκε «πιλότος».

Σε λίγες ώρες και στην πίστα του Αμπου Ντάμπι, όπου θα διεξαχθεί το τελευταίο Grand Prix της χρονιάς, ο 24χρονος Ολλανδός οδηγός, θα διεκδικήσει για πρώτη φορά στην καριέρα του, τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή στην Formula 1, καθώς ισοβαθμεί στην κορυφή της βαθμολογίας με τον Βρετανό επτάκις κάτοχο του τίτλου, Λιούϊς Χάμιλτον.

«Οδηγούσε ήδη καρτ ή τετράτροχα, πριν καν μάθει να διαβάζει ή να γράφει», θυμήθηκε πρόσφατα η μητέρα του, Σόφι Κούμπεν, σε συνέντευξή που παραχώρησε στην ολλανδική τηλεόραση «NOS».

Ο γεννημένος στην πόλη Ασελτ του Βελγίου, Φερστάπεν, ο οποίος έχει διπλή (σ.σ. βελγική και ολλανδική) υπηκοότητα, αφού ο πατέρας του είναι Ολλανδός και η μητέρα του Βελγίδα, συμμετείχε στους πρώτους αγώνες του, σε ηλικία τεσσάρων ετών, και συγκεκριμένα σε μία διοργάνωση «Mini Junior».

«Πάντα μιλούσαμε για αγώνες στο σπίτι και ο Μαξ επέμενε όλο και περισσότερο να οδηγεί καρτ. Ποτέ δεν τον ανάγκασα, μάλλον ενέδωσα στο επείγον αίτημά του», είπε ο πατέρας του, Τζος, στην ιστοσελίδα «KartMag», το 2014 και πρόσθεσε:

«Χάρηκα που έδειξε αυτή την επιθυμία, αλλά μπήκα πραγματικά στην καριέρα του μόνο όταν συνειδητοποίησα ότι ήταν καλός. Διαφορετικά, απλώς θα είχαμε αγωνιστεί σε εθνικούς αγώνες για να το διασκεδάσουμε». Ο νεαρός Μαξ, πάντα ισχυριζόταν ότι δεν έγινε οδηγός, «για να είναι σαν τους γονείς του, αλλά επειδή του άρεσε.

Μάλιστα, ο Πολ Λέμενς, ιδιοκτήτης της πίστας καρτ στην βελγική πόλη, Γκενκ, αναφέρθηκε το 2015, σε ένα «προικισμένο παιδί», όταν ο πιτσιρικάς Φερστάπεν, έκανε τους πρώτους του γύρους: «Θυμάμαι μια χρονιά που, από 60 αγώνες, κέρδισε 59. Κέρδισε τα πάντα».

Ο φωτογράφος, Φριτς Φαν Ελντικ, ο οποίος βίωσε την εμφάνιση του… φαινομένου Φερστάπεν από κοντά και αυτήν την περίοδο του έχει αφιερώσει την έκθεση, «Vleugels to the Max» στην πόλη Μπρέντα της Ολλανδίας, αφηγείται ότι, «από τα έκτα γενέθλιά του, ξέραμε ότι ο Μαξ είχε κάτι περισσότερο από τα άλλα παιδιά. Σε ηλικία πέντε ή έξι ετών, τον είδαμε να αντιστέκεται και να κρατά το γκάζι. Και όλα αυτά φυσικά. Ήταν τόσο ανώτερος από τους υπόλοιπους, που ο πατέρας του, έκανε σκόπιμα… σαμποτάζ στο καρτ του και έκανε κακές ρυθμίσεις για να δει εάν ο Μαξ θ΄ αντιμετώπιζει και θα παρατηρούσε τα προβλήματα. Κάποια φορά, δεν άργησε καθόλου να δει ότι ο πίσω άξονας του είχε πρόβλημα».

Ο επίδοξος παγκόσμιος πρωταθλητής της F1, έκανε τους πρώτους του γύρους με ένα πραγματικό αγωνιστικό αυτοκίνητο, μια Formula Renault, σε μια κλειστή πίστα στην Ουαλία, εκτός οπτικού πεδίου το 2013. «Μπορείς να είσαι καλός σε ένα καρτ, αλλά αυτό δεν αποτελεί εγγύηση. Τα λίγα άτομα που ήταν παρόντα και ο πατέρας του Τζος, πείσθηκαν αμέσως για το ταλέντο του παιδιού. Όλοι ήταν ενθουσιασμένοι και ο Μαξ είπε ότι αυτό, είναι πολύ πιο εύκολο από το καρτ», αποκάλυψε ο Ελντικ.

Την επόμενη χρονιά, ο σημερινός οδηγός της Red Bull οδήγησε στη Formula 3 κι έναν χρόνο αργότερα, έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1, όντας στα 17 του χρόνια, ο νεαρότερος οδηγός στην Ιστορία της κορυφαίας κατηγορίας μηχανοκίνητου αθλητισμού και παρά το γεγονός ότι δεν είχε ακόμη το δίπλωμα οδήγησης!

«Πιστεύω ότι ο Μαξ ήταν πάντα ένα βήμα μπροστά», είπε ο μάνατζέρ του Ρέιμοντ Βερμούλεν, μιλώντας στο γαλλικό πρακτορείο και στο περιθώριο του τελευταίου Γκραν Πρι, που έγινε στην Βραζιλία και πρόσθεσε: «Ηταν πάντα χρόνια μπροστά από τους συναδέλφους του σε κάθε κατηγορία. Τον βλέπουμε να εξελίσσεται ακόμα σήμερα και νομίζω ότι τα καλύτερα έρχονται γιατί δεν είναι ακόμη ώριμος».