«Η επιλογή της εταιρείας Reposition Strategy δεν έγινε από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αλλά από την ΕΔΥΤΕ, που ήταν η αναθέτουσα αρχή του έργου. Τα κριτήρια ήταν πως η εταιρεία αυτή είχε δώσει την οικονομικότερη προσφορά και είχε την ικανότητα να υλοποιήσει ένα τέτοιο έργο», κατέθεσε ο πρόεδρος του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ), καθηγητής του ΕΜΠ, Στέφανος Κόλλιας σχετικά με τις αναθέσεις συμβάσεων που έγιναν στην εταιρεία και αφορούσαν το τηλεφωνικό κέντρο υποστήριξης, της ταξιδιωτικής πλατφόρμας του PLF.

Οι τρείς συμβάσεις, με την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, συνολικού ύψους 270.000 ευρώ στην Reposition Strategy, αφορούν το σκέλος της διερεύνησης της Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με την χειραγώγηση των δημοσκοπήσεων καθώς η εταιρεία είναι θυγατρική της εταιρείας δημοσκοπήσεων Opinion Pool.

Ο πρόεδρος της ΕΔΥΤΕ ΑΕ κατέθεσε πως οι τρείς αυτές συμβάσεις χρειάσθηκαν να συναφθούν για την τηλεφωνική υποστήριξη της ταξιδιωτικής πλατφόρμας PLF που ξεκίνησε να λειτουργεί το καλοκαίρι του 2020 και αφού η προσπάθεια υποστήριξης από το υπουργείο δεν μπορούσε να ανταποκριθεί λόγου του μεγάλου όγκου κλήσεων που δέχθηκε. Το υπουργείο, αρχικά, τον Ιούλιο πήρε δύο – τρείς άτυπες προσφορές από εταιρείες υπηρεσιών τηλεφωνικών κέντρων κάνοντας μια έρευνα αγοράς.

Στις 7 Ιουλίου 2020, το υπουργείο ζήτησε από την ΕΔΥΤΕ που είναι φορέας υλοποίησης των στρατηγικών επιλογών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης την υλοποίηση του έργου, με την τυπική διαδικασία που γίνονται όλες οι σχετικές αναθέσεις έργων στον φορέα.

Η ΕΔΥΤΕ, ανέφερε ο κ. Κόλλιας, με βάση την εμπειρία που είχε από την λειτουργία του δικού της call center, έλαβε υπόψη της, ως βοηθητικό στοιχείο και όχι ως δέσμευση, την προεργασία που είχε γίνει με τις άτυπες προσφορές που είχαν δοθεί στο υπουργείο από την Reposition Strategy, την Mediatel και την Axion 2Work.

Η επιλογή της Reposition Strategy δεν έγινε από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αλλά από την ΕΔΥΤΕ που ήταν η αναθέτουσα αρχή του έργου. Τα κριτήρια ήταν πως η εταιρεία αυτή είχε δώσει την οικονομικότερη προσφορά αλλά και της ικανότητας της εταιρείας να υλοποιήσει ένα τέτοιο έργο. Κατέθεσε πως η επιλογή του αναδόχου πέρασε από όλα τα αρμόδια τμήματα της ΕΔΥΤΕ και μάλιστα ο ίδιος πριν έλθει η πρόταση στο Διοικητικό Συμβούλιο έλεγξε ότι και το έργο ήταν σωστό (ως προς το δημόσιο συμφέρον) και η εταιρεία είχε την εμπειρία να το εκτελέσει (feasibility). Σημείωσε ότι το νομικό τμήματα της ΕΔΥΤΕ γνωμοδότησε ότι μπορούσε να γίνει απευθείας ανάθεση και πρόσθεσε πως εκ του αποτελέσματος «είμαι χαρούμενος γιατί έγινε πολύ καλή δουλειά».

Η πρώτη σύμβαση με την Reposition Strategy, ήταν ύψους 60.000 ευρώ και διάρκειας δύο μηνών, από 31-8-2020 έως 31-10-2020, καθώς κανείς τότε δεν μπορούσε να εκτιμήσει πως θα εξελισσόντουσαν τα πράγματα με την πανδημία. Μόλις ολοκληρώθηκε η σύμβαση αυτή και επειδή η ανάγκη της τηλεφωνικής υποστήριξης της πλατφόρμας ήταν μεγάλη, μας ζητήθηκε από το υπουργείο να γίνει μια δεύτερη σύμβαση για άλλους δύο μήνες (από 18-1-2021 έως 18-3-2021) και όταν ολοκληρώθηκε και αυτή μας ζητήθηκε να προχωρήσουμε σε μια πεντάμηνη σύμβαση (από 27-5-20 ως 27-10-2021), ώστε να καλυφθεί και το καλοκαίρι του 2021.

Οι συμβάσεις αυτές, δεν ήταν ανανεώσεις αλλά νέες συμβάσεις, συνυπολογίζοντας την εμπειρία που είχε από τις προηγούμενες και τα αποτελέσματά της, γι’ αυτό και την επιλέξαμε ξανά. Από τη στιγμή που έχουμε μια πολύ καλή απόδοση της εταιρείας σε αυτό που έκανε, θα ήταν χαζό εκ μέρους μας να πούμε την απορρίπτουμε και αρχίζουμε από την αρχή, ειδικά όταν ήταν ένα θέμα που ήταν επείγον.