Στη σύνδεση του συνόλου των ταμειακών μηχανών και των POS που είναι εγκατεστημένα στη χώρα με την εφορία προχωρά το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ, με στόχο την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και την απόδοση σε πραγματικό χρόνο στην εφορία όλων των συναλλαγών που πραγματοποιούνται με οποιονδήποτε τρόπο (μετρητά ή με κάρτα). 

Το σχέδιο έχει ήδη ενταχθεί μεταξύ των πρώτων έργων που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μπορεί να είναι έτοιμο προς υλοποίηση έως το τέλος του χρόνου.

Από το υπουργείο Οικονομικών αναφέρουν ότι το μεταρρυθμιστικό σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει την ενίσχυση της διαφάνειας και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, με την αντικατάσταση εκατοντάδων χιλιάδων ταμειακών μηχανών που θα μεταφέρουν σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για τις αποδείξεις τις οποίες εκδίδουν τα καταστήματα και οι επιχειρήσεις. Είναι ένα από τα πρώτα έργα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης που εντάσσονται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και θα προχρηματοδοτηθούν με εθνικούς πόρους.

Για να υλοποιηθεί το σχέδιο της ΑΑΔΕ θα πρέπει να αντικατασταθούν οι παλαιές ταμειακές μηχανές, που δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης με το Taxisnet, για τις οποίες έχει εκδοθεί παράταση μέχρι την 31η  Μαρτίου 2021, αλλά και να αρχίσει από την 1η Απριλίου 2021 η υποχρεωτική συμπλήρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων.

Αν και οι παλαιές τύπου ταμειακές μηχανές θα έπρεπε να έχουν ήδη αποσυρθεί και να έχουν ξεκινήσει και τα ηλεκτρονικά βιβλία, η καραντίνα και τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει σχεδόν το σύνολο των επιχειρήσεων ανάγκασε την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και το υπουργείο Οικονομικών να μεταθέσουν τις ημερομηνίες. Ετσι μετατίθεται για την 1/4/2021 η έναρξη της υποχρεωτικής ψηφιακής διαβίβασης στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων-myDATA για όλες τις επιχειρήσεις και για παραστατικά που εκδίδουν από αυτή την ημερομηνία και έπειτα.

Διευκρινίζεται ότι τα παραστατικά που θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις το 1ο τρίμηνο του 2021, θα πρέπει επίσης να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA, με διαφορετική προθεσμία και συγκεκριμένα όχι αργότερα από την 31/10/2021, ώστε να διαμορφωθεί η ολοκληρωμένη εικόνα κάθε επιχείρησης στα ηλεκτρονικά βιβλία για το 2021. Σε κάθε περίπτωση από τον Απρίλιο του 2021 όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν προμηθευτεί τα ειδικά προγράμματα (ERP) με στόχο την 1η Απριλίου να ξεκινήσει η ηλεκτρονική ενημέρωση της ΑΑΔΕ για τα τιμολόγια που εκδίδονται την έκδοση των τιμολογίων. Το υπουργείο Οικονομικών έχει θεσπίσει κίνητρα για την ηλεκτρονική τιμολόγηση όπως την ταχύτερη επιστροφή φόρων, τη μείωση του χρόνου παραγραφής του δικαιώματος του δημοσίου να διενεργήσει έλεγχο κ.λ.π.

Ειδικότερα τα κίνητρα για τις επιχειρήσεις: 

1. Μειώνεται στα 3 έτη από 5 για τον εκδότη του τιμολογίου και στα 4 για τον λήπτη ο χρόνος παραγραφής του δικαιώματος της φορολογικής διοίκησης να εκδώσει πράξη προσδιορισμού φόρου.

2. Περιορίζεται σε 45 ημέρες από 90 το χρονικό διάστημα που η φορολογική διοίκηση εξετάζει τα αιτήματα επιστροφής φόρου για τα έτη που εφαρμόζεται ηλεκτρονική τιμολόγηση.

3. Παρέχεται αυξημένη κατά 100% απόσβεση της αρχικής δαπάνης για τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, κατά το έτος πραγματοποίησής της, ως αντιστάθμισμα του κόστους χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης

4. Προβλέπεται υπερέκπτωση κατά 100% της αξίας των δαπανών για τη λήψη υπηρεσιών παρόχου.

Πηγή: capital.gr