«Έχουμε συγκεντρώσει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους στον κόσμο 40 πυροσβεστικά εναέρια μέσα, ίσως και παραπάνω. Εναέρια έχουν μόνο οι παραμεσόγειες χώρες, Ισπανία, Γάλλια, Ιταλία, εμείς και Τουρκία» τόνισε στον ΣΚΑΪ ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραηωσιφίδης.

Υπάρχουν συνέχισε ο κ. Καραηωσιφίδης, ελάχιστα εναέρια πυροσβεστικά μέσα στον Καναδά σε σχέση με την μεγάλη του έκταση. Στις ΗΠΑ υπάρχουν στις δυο ακτές, ενώ εναέρια υπάρχουν και στην Αυστραλία.

«Ακόμα και να διαθέταμε ό,τι οικονομικά μέσα είχαμε δεν υπάρχουν για να τα αγοράσουμε, η αγορά είναι πολύ μικρή. Τα Κανανταίρ, που δε λέγονται πια Κανανταίρ, γιατί η εταιρεία που τα κατασκευάζει είναι άλλη, έπαψαν να παράγονται το 2005 λόγω έλλειψης παραγγελιών.

Όπως εξήγησε ο αεροναυπηγός, για να μπορέσεις να παραγγέλλεις πρέπει να συμφωνήσεις με την εταιρεία, καθώς η εταιρεία περιμένει να συγκεντρώσει παραγγελίες. «Εμείς ρυθμίζουμε την αγορά αυτή τη στιγμή, γιατί ανακοινώσαμε πριν μερικούς μήνες την παραγγελία 8 νέων αεροσκαφών και την ανακατασκευή 7 από τα παλαιότερα. Θέλουμε τρία χρόνια κατά πάσα πιθανότητα για να πάρουμε αεροσκάφη και για να πάρουμε και τα 8 πιθανότατα θα φτάσουμε στο τέλος της δεκαετίας. Η εταιρεία κατασκευάζει 1 με 1,5 αεροπλάνο το χρόνο».

Φέτος ειδικά, σημείωσε ο Φαίδων Καραηωσιφίδης, έγινε τεράστια προσπάθεια, έχουμε από τα 7 νεότερα πυροσβεστικά τα Κανανταίρ CL2/415, περίπου 10 από τα παλαιότερα τα οποία αισίως κάποια από αυτά έχουν κλείσει 50 χρόνια χρήσης.

«Θέλαμε τη δεκαετία του 2000 να τα αντικαταστήσουμε, παραγγείλαμε 10 με προοπτική άλλων 5, η παραγγελία των 5 δεν έγινε ποτέ. Χάσαμε 3 και έχουμε μείνει με 7. Τα παλαιότερο παραγγέλθηκε το ‘73 και είναι ακόμα σε υπηρεσία, αλλά τα εναέρια από τη στιγμή που συντηρούνται αποδίδουν, απλώς οι νεότερες εκδόσεις είναι ικανότερες».

«Υπάρχουν πολλοί περιορισμοί για τα εναέρια όπως οι υψηλές θερμοκρασίες αποδίδουν πολύ λιγότερο» διευκρίνισε ο κ. Καραηωσιφίδης.