Στη σκιά του Ιερού Βράχου της Ακρόπολης, η «ολυμπιάδα του μηχανοκίνητου» αθλητισμού ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο. Εκατομμύρια λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού (9-12 Σεπτ.) θα απολαύσουν τους αγώνες. Η εικόνα του Παρθενώνα, της Ελλάδας ταξιδεύει παντού. Σ΄ αυτή τη γη της επαγγελίας και του πολιτισμού της Ακρόπολης, οι διεθνείς διοργανώσεις προσφέρουν πολλαπλές υπηρεσίες στην προβολή της εικόνας της χώρας, αλλά και για την ανάπτυξη της οικονομίας μας και τον τουρισμό.

Το Ράλλυ Ακρόπολις έχει αγκαλιάσει η FIA, στα πλαίσια παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Μεγάλοι Όμιλοι,  χορηγοί στηρίζουν τη διοργάνωση με βασικό χορηγό την ΕΚΟ εξού και το «EKO ACROPOLIS RALLY OF GOTS». Και άλλοι μεγάλοι χορηγοί στηρίζουν οικονομικά την διοργάνωση (Cosmote, Κωτσόβολος, Toyota, νέα οδός, 7days κα.) και πολλοί υποστηρικτές. Την οργάνωση των αγώνων έχει αναλάβει η Motorsport Greece (Οργανωτική Επιτροπή Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού) και όλες αυτές οι σημαντικές εκδηλώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού υπό την Αιγίδα του υφ. Αθλητισμού, που είναι πρόσφατα και ο κύριος του σήματος Ράλλυ Ακρόπολις.

Ο κ. Αυγενάκης σε πρόσφατη ομιλία του  τόνισε ότι: «Η Ελλάδα θα διοργανώσει το Ράλλυ των Θεών, τον ιστορικό εμβληματικό, εθνικό μας αγώνα, στο υψηλότατο επίπεδο». Πέρα από το θέαμα των αγώνων, σίγουρα η διοργάνωση αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά και με τα διάφορα «μηνύματα και δράσεις για την προώθηση της οδικής ασφάλειας και συμπεριφοράς, δράσεις τις οποίες έχει αγκαλιάσει και η FIA και ο Προέδρος τους κ. Ζαν Τοντ», όπως τονίζει ο  κ. Αυγενάκης.

Πίσω όμως από τη μεγάλη αυτή διοργάνωση και το θέαμα κρύβεται ένας αβάσταχτος πόνος, αδικία οικονομική και ψυχική 150 εργαζομένων της ΕΛΠΑ, που για πολλά χρόνια εργάσθηκαν για τη διοργάνωση του Ράλλυ Ακρόπολις, όταν το σήμα δεν είχε απαλλοτριωθεί, με κατάσχεση αρχικά από το ΙΚΑ και με πρόσφατη τροπολογία (αρ.58 ν.4797/2021) και μεταβίβαση στο Δημόσιο, κηρύσσοντας έκπτωτο το Σωματείο «ΕΛΠΑ» στο οποίο άνηκε το σήμα.

Η οικονομική χρεοκοπία της «ΕΛΠΑ» την τελευταία δεκαετία, ενός ιστορικού Σωματείου από το 1924, στην οποία ανήκε το σήμα Ράλλυ Ακρόπολις, έβγαλε στους δρόμους 200 περίπου εργαζόμενους.

Κατέφυγαν οι δικαιούχοι, προς επιβίωση, στα δικαστήρια. Εκδόθηκαν αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις για δεδουλευμένα, αποζημιώσεις κά., αλλά η ΕΛΠΑ αδυνατούσε να τις εφαρμόσει με τη λογική:

«Ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος»!!

Η απαλλοτρίωση όμως του σήματος από το Δημόσιο, ηθικά και νομικά, χωρίς ουδεμία οικονομική επιβάρυνση εγείρει υποχρεώσεις έναντι των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι, αμέσως μετά τη μεταβίβαση του σήματος στο Δημόσιο, ζήτησαν από τους αρμόδιους υπουργούς (κ. Αυγενάκη και κ. Χατζηδάκη) να συζητήσουν για να βρεθεί μια λύση σχετικά με τα δεδουλευμένα τους. Χρήματα που έχουν ανάγκη για την επιβίωση τους.

Προς το παρόν παρά τις οχλήσεις ουδέν νεότερο από το μέτωπο.  Το θέαμα των αγώνων, τα θετικά αποτελέσματα από τη διοργάνωση, θα βαραίνει ο πόνος και η αδικία των εργαζομένων. Μάλιστα όταν αυτή η αδικία με τη βούλα της Δικαιοσύνης, με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις, έχει σφυρίξει «πέναλτι» στην ΕΛΠΑ και τώρα στο Δημόσιο.

Το πέναλτι αυτό το χρεώνεται σήμερα η Πολιτεία και πρέπει να το αντιμετωπίσει σε ένα δίκαιο παιχνίδι που αφορά αφορά τη ζωή συμπολιτών μας. Ήδη ξεκίνησε νέος δικαστικός αγώνας έναντι του Δημοσίου και των χορηγών. Οι αξιώσεις των εργαζομένων δεν δύνανται να σβήσουν με μια τροπολογία. Σε μια ευνομούμενη Δημοκρατία το Δημόσιο πρέπει να σέβεται τις δικαστικές αποφάσεις.

Δικηγόρος, πρ. αντιπρόεδρος της Βουλής