Για την αξία της ελληνικής ναυτοσύνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μίλησαν σε συνέντευξη Τύπου στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος, άνθρωποι από τον χώρο της ναυτιλίας.

Τη συνέντευξη διοργάνωσε το International Propeller Club of USA- Port of Piraeus, με την ευκαιρία των εορταστικών εκδηλώσεων για τις «Ημέρες Θάλασσας 2019».

Ο πρόεδρος του Propeller Club και διευθύνων σύμβουλος της XRTC, Γιώργος Ξηραδάκης στην ομιλία του τόνισε: «Όλοι εμείς που δουλεύουμε για τη θάλασσα, τη θαλάσσια οικονομία και την ελληνική ναυτιλία, γνωρίζουμε τη δυνατότητα που παρέχει η θαλάσσια οικονομία και η θάλασσα σε όλους τους ανθρώπους και πάνω απ’ όλα στην αναπτυξιακή πολιτική της χώρας».

Ο κΞηραδάκης ανέφερε πως παρόλες τις αρνητικές εξελίξεις εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που έπληξε την Ελλάδα «η ναυτιλία μας παραμένει ένας από τους δύο πυλώνες της ελληνικής οικονομίας καθώς επί δεκαετίες συνεισφέρει σταθερά στην ελληνική οικονομία με ποικίλους τρόπους, προβάλλοντας ταυτόχρονα το προφίλ της χώρας διεθνώς».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Propeller Club, η ελληνική ναυτιλία μπορεί να προσφέρει επιπλέον ευκαιρίες απασχόλησης στους Έλληνες για μια σταδιοδρομία στη θάλασσα μέσα σ’ ένα διεθνώς ανταγωνιστικό πλαίσιο. «Ζούμε σε μια χώρα που ως παράκτια δύναμη μπορεί να χρησιμοποιήσει το συγκριτικό της πλεονέκτημα που προκύπτει από τη γεωγραφική της θέση και βεβαίως τις γεωπολιτικές και γεωστρατηγικές εξελίξεις στον πλανήτη για να επηρεάσει θετικά το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης, αναφερόμενος στους Έλληνες ναυτικούς, τόνισε πως έπαιξαν τεράστιο ρόλο στην ανασυγκρότηση, στην εξέλιξη και πρωτοκαθεδρία της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας. «Η αυταπάρνηση, το φιλότιμο, ο αυτοσχεδιασμός και η έμφυτη ναυτοσύνη τους έπαιξαν σημαντικό ρόλο ώστε να αναδειχθούν στους καλύτερους ναυτικούς και αυτό ουδείς μπορεί να το αμφισβητήσει. Ο ορισμός της ναυτοσύνης με απλά λόγια είναι η ιδιότητα ενός ναυτικού να συμπεριφέρεται σύμφωνα με ό,τι θεωρείται σωστό και ασφαλές. Ίσως ο ορισμός αυτός να είναι ελλιπής και να αδικεί τους Έλληνες ναυτικούς. Η ναυτοσύνη, φυσικά είναι ότι θεωρείται σωστό και ασφαλές, αλλά είναι ακόμη η ικανότητα, ο τρόπος που αντιμετωπίζονται τα πράγματα στο καράβι, η σωστή συμπεριφορά και ο σεβασμός προς τους ανώτερους και παλαιότερους, οι γνώσεις του ναυτικού επαγγέλματος, η υπευθυνότητα, η αντίληψη, η βοήθεια, η προθυμία, η σωστή ναυτική τέχνη και φυσικά η γνωστή παντού “ελληνική πατέντα”», ανέφερε ο Κορκίδης.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, μιλώντας για την αξία της ναυτιλίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είπε: «Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του εκτελεστικού της οργάνου, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχει θέσει τη θαλάσσια οικονομία ως μακροπρόθεσμη στρατηγική για τη στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης του θαλάσσιου και ναυτιλιακού τομέα. Η στρατηγική αυτή αναγνωρίζει ότι, οι θάλασσες και οι ωκεανοί είναι μοχλοί της ευρωπαϊκής οικονομίας, με μεγάλο δυναμικό για καινοτομία και ανάπτυξη. Αποτελεί τη συμβολή της ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής στην επίτευξη των στόχων της στρατηγικής «Ευρώπη 2020» για έξυπνη, διατηρήσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη».

Ο αντιπρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Αλεξανδράτος, στην ομιλία του μίλησε για τη μεγάλη σημασία που έχουν οι συνέργειες στον τομέα της ναυτιλίας και αναφέρθηκε εκτενώς στο πρώτο ναυτιλιακό cluster το Maritime Hellas, στο οποίο μπορούν να συμμετέχουν όλες οι ελληνικές ναυτιλιακές και παραναυτιλιακές επιχειρήσεις και αποτελεί κοινή πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς. Ο Αλεξανδράτος στην ομιλία του είπε ακόμα πως η ναυτιλία οφείλει να μπει στα σχολεία.

Ο Δημήτρης Ματθαίου, κυβερνήτης και πρόεδρος της GreenAwardFoundation & CEOArcadiaShipmanagement, στον χαιρετισμό του μίλησε για τον Έλληνα ναυτικό. «Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ναυαρχίδα της παγκόσμιας ναυτιλίας και αυτό είναι αποτέλεσμα του Έλληνα που υπηρετεί τη ναυτιλία, είτε στο ρόλο του ναυτικού, είτε ως ζωτικό κομμάτι ναυτιλιακής εταιρείας, είτε ως πλοιοκτήτης. Ο Έλληνας ναυτικός επενδύει στη συνεχή εξέλιξή του, αναπτύσσοντας γνώσεις και εμπειρία με συνεχείς εκπαιδεύσεις, δαμάζοντας τη συμπεριφορά του με την αυτοπειθαρχία, ενδυναμώνοντας τις προσωπικές του δεξιότητες, εστιάζοντας στη βελτίωση της προσωπικότητάς του, ενισχύοντας τον επαγγελματισμό με σκληρή δουλειά. Για όλους αυτούς τους λόγους ο Έλληνας ναυτικός και συνεπώς η ελληνική ναυτιλία, είναι και θα παραμείνει στο υψηλότερο βάθρο του διεθνούς ανταγωνισμού», τόνισε ο Ματθαίου.

Ο Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού στον σύντομο χαιρετισμό του τόνισε ότι «ο ελληνικός τουρισμός είναι εθνική υπόθεση». Η Ελλάδα τόνισε πως είναι ιδανική για θαλάσσιο τουρισμό καθώς «διαθέτει 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή και έχει 5.000 νησιά και βραχονησίδες». Ωστόσο ο ίδιος εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του καθώς όπως είπε θα πρέπει να υπάρχει στον κλάδο, ένα σταθερό φορολογικό και θεσμικό πλαίσιο και να μην αλλάζουν κάθε φορά οι νόμοι.

(Πηγή ΑΠΕ – ΜΠΕ)