Η απόφαση του υπουργού Εργασίας να προχωρήσει σε ανάκληση των αδειών των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ έχει προκαλέσει ντόμινο αντιδράσεων, με τους εργαζόμενους και τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να προχωρούν σε ένα μπαράζ ανακοινώσεων, κατηγορώντας την πολιτική ηγεσία για επιβολή… στρατιωτικού νόμου και εκφοβισμό των εργαζόμενων.

Παρά τις σφοδρές αντιδράσεις, ο Κωστής Χατζηδάκης δεν κάνει βήμα πίσω από την αρχική του απόφαση, ενώ σε συνέντευξη του στην ΕΡΤ τόνισε ότι όσων υπαλλήλων οι άδειες ανασταλούν τώρα, θα δοθούν με τη νέα χρονιά, επισημαίνοντας για ακόμη μια φορά ότι, ο ΕΦΚΑ είναι ο πιο προβληματικός Οργανισμός του Δημοσίου.

Υψηλόβαθμα στελέχη επισημαίνουν στο powergame.gr ότι οι άδειες ανακλήθηκαν για να εξυπηρετηθούν οι πολίτες σε μια σειρά από πιεστικές σε χρόνο υποχρεώσεις, όπως οι εκκρεμείς συντάξεις ή η έκδοση ασφαλιστικών ενημεροτήτων. Σημειώνουν δε ότι η απόφαση αυτή στοχεύει κυρίως στη διατήρηση του ρυθμού απονομής συντάξεων σε υψηλά επίπεδα, ώστε να μειωθεί το στοκ των εκκρεμών συντάξεων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Νοέμβριο απονεμήθηκαν περίπου 25.200 συντάξεις, αριθμός ρεκόρ στην έκδοση συντάξεων, ενώ η φετινή χρονιά αναμένεται να κλείσει με θετικό πρόσημο, καθώς εκτιμάται ότι οι απονομές του 2021 θα ξεπεράσουν τις 215.000.

Οι απονομές συντάξεων τον Δεκέμβριο
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ΕΦΚΑ αξιοποιώντας τον «Πύργο Ελέγχου» εκτίμησε ότι τον Δεκέμβριο θα υπάρχει κατακόρυφη πτώση των απονομών. Κι αυτό, γιατί σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του υπερταμείου ασφάλισης είχαν ήδη ξεκινήσει να λαμβάνουν και να δηλώνουν άδειες αρκετοί υπάλληλοι του ταμείου. Μάλιστα, ίδιες πηγές αναφέρουν στο powergame.gr ότι σε ορισμένες διευθύνσεις παρατηρήθηκε μείωση των ρυθμών απονομής έως και 40%. Όλα αυτά, οδήγησαν τη διοίκηση του ταμείου και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου στην απόφαση της ανάκλησης των αδειών την περίοδο των εορτών.

Παράλληλα, πηγές του ΕΦΚΑ αναφέρουν ότι ένας επιπλέον λόγος που οδήγησε τη διοίκηση σε αυτή την απόφαση είναι ότι λόγω της αλλαγής των αντικειμενικών αξιών και της αύξησης των μεταβιβάσεων υπάρχει τρομακτική πίεση σε ότι αφορά την έκδοση ασφαλιστικών ενημεροτήτων. Κατ’ επέκταση έπρεπε να υπάρχει διαθέσιμο έμψυχο δυναμικό για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν οι πολίτες.

Παρόμοια ήταν η κατάσταση και στο νέο τηλεφωνικό κέντρο, καθώς όπως αναφέρουν υπηρεσιακοί παράγοντες του ΕΦΚΑ υπάρχει ένας μεγάλος όγκος κλήσεων και ερωτημάτων προς το 1595 που έχουν μεταβιβαστεί στο back office από τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ και τα οποία, σε περίπτωση που δίνονταν αυτές οι άδειες θα συσσωρεύονταν και κατ’ επέκταση θα καθυστερούσε σημαντικά η απάντηση τους από τις αρμόδιες υπηρεσίες.