Το καλό έγινε καλύτερο, απόρροια μιας οργανωμένης δουλειάς τεχνικών που έθεσαν στόχο την ανάδειξη του μοντέλου ως ξεχωριστού, έχοντας γνώμονα την απόλυτη διάκριση από τον άκρατο ανταγωνισμό. Ο λόγος για το XC40, το μικρό SUV της σουηδικής εταιρείας που ακολουθεί την πετυχημένη πορεία των XC90 και XC60 και που καταφέρνει να κερδίζει επάξια διακρίσεις παγκοσμίως.

Το νέο Volvo XC40, βασισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα της σουηδικής εταιρίας, την CMA (Compact Modular Platform) έχει διακριθεί στο χώρο των πολυτελών αυτοκινήτων. Με πολλά στοιχεία από τα μεγαλύτερα μοντέλα, οι Σουηδοί σχεδιαστές ήθελαν να «χτίσουν» ένα δυναμικό μοντέλο. Με το μήκος να βρίσκεται στα 4,425 μέτρα, το πλάτος στα 1,863 μέτρα και το ύψος στα 1,652 μέτρα, αλλά και με την απόσταση από το έδαφος να είναι λίγο πάνω από τα 21 εκατοστά, το ντιζάιν του μοντέλου αγγίζει τις διαστάσεις που αναζητούν οι σύγχρονοι οδηγοί.

Αν και στο μοντέλο της δοκιμής μας η κίνηση κατευθυνόταν στους μπροστά τροχούς, εν τούτοις οι επιδόσεις του ήταν εξαιρετικές. Αυτές επιβεβαιώθηκαν με τον καλύτερο τρόπο όταν αποφασίσαμε να κινηθούμε σε εκτός δρόμους διαδρομές, όπου οι ανωμαλίες ήταν για το XC40 μια καλή πρόκληση να δείξει τις δυνατότητές του. Μάλιστα όταν κληθήκαμε να ανέβουμε μια ιδιαίτερα ανώμαλη διαδρομή, ανταποκρίθηκε υποδειγματικά, δείχνοντας ότι τελικά ακόμη περισσότερα «κρυφά» χαρίσματα.

Στο εσωτερικό μας άρεσε ο πίνακας οργάνων στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας με την οθόνη των 12,3 ιντσών να δεσπόζει. Μέσα από αυτήν γινόταν όλος ο έλεγχος του αυτοκινήτου, ενώ διέθετε όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία για τη συνδεσιμότητα ακολουθώντας το πρόσταγμα της εποχής. Αν και μιλάμε για το μικρό SUV της εταιρείας, εντούτοις ο χώρος ήταν μεγάλος και πλούσιος, χαρίζοντας άνεση στους επιβάτες. Ταυτόχρονα υπάρχει ικανοποιητικός χώρος και για αποθήκευση. Ούτε όμως ο οδηγός δεν μένει παραπονεμένος: Ένας ιδιαίτερος χώρος είναι μπροστά από τον επιλογέα του κιβωτίου όπου μπορεί κάποιος να αφήσει το κινητό του για να ξεκινήσει η αυτόματη επαγωγική φόρτιση.

Το μοντέλο της δοκιμής μας διέθετε το Pilot Assist, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, την τελευταία γενιά του City Safety, την τεχνολογία Run-off Road Protection για αποτροπή της εξόδου από το δρόμο ή μετριασμό των συνεπειών της, καθώς και κάμερα 360 μοιρών. Επίσης, είχε το σύστημα Cross Traffic Alert, το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να ελέγχει την κάθετα διερχόμενη κυκλοφορία κατά την κίνηση με όπισθεν-έξοδο από χώρο στάθμευσης και να προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν διέλευση άλλου οχήματος. Το μοντέλο διέθετε σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για την αποτροπή μίας ενδεχόμενης σύγκρουσης.

Η ψυχή του μοντέλου ήταν ο ολοκαίνουριος τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης της Volvo των 1.500 κ.εκ. που απέδιδε 156 ίππους. Η ύπαρξη του turbo και τα 27 κιλά της ροπής κινούν υποδειγματικά το μοντέλο, χαρίζοντας πολύ καλές επιδόσεις. Για να επιταχύνει από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 9,4 δευτερόλεπτα. Εκεί που ήταν λίγο τσιμπημένες οι τιμές είναι στην κατανάλωση του καυσίμου. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ο μέσος όρος της κατανάλωσης κυμάνθηκε κοντά στα 9 λίτρα για τα 100χλμ., που όμως έπεφτε κοντά στα 5,5-6 λίτρα όταν χρησιμοποιούσαμε την τελευταία σχέση και το ταχύμετρο δεν ξεπερνούσε τα 120 χλμ/ώρα.

Μας άρεσε -επίσης- ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούσε ο κινητήρας. Αθόρυβος και ελαστικός έκανε την διαφορά από τα πρώτα χιλιόμετρα. Η ποιότητα κύλισης ήταν καλή δίνοντας την αίσθηση της απόλυτης σιγουριάς. Άριστη ήταν η λειτουργία του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων. Η κλιμάκωση των σχέσεων ήταν εξαιρετική, σε σημείο να βοηθάει όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί σε διαδρομή με κλειστές και πολλές στροφές όπου οι αλλαγές των ταχυτήτων αποτελούν αναγκαιότητα.

Αναλύοντας την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αξίζει να σημειώσουμε την καλή δουλειά που κάνουν τα φρένα. Αποτελεσματικά και ακούραστα συμπληρώνουν το παζλ της της καλής παρουσίας του μοντέλου.

Για να το αποκτήσει κάποιος αρκεί να δαπανήσει 31.000 ευρώ. Τιμή που σίγουρα αποτελεί καλή αν αναλογιστούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο της πολυτελούς κατηγορίας, έχουμε πληθώρα συστημάτων που λειτουργούν υπέρ του οδηγού και αποβλέπουν στην απόλυτη ασφάλεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Κι όλα αυτά με την αξιοπιστία μιας μεγάλης ευρωπαϊκής εταιρείας.