Διαθέσιμη πλέον σε κινητό και τάμπλετ είναι η εφαρμογή myErgani, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο την άμεση πρόσβαση των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα στο εργασιακό ιστορικό τους.

H εφαρμογή είναι διαθέσιμη για android και iOS συσκευές.

Μέσω αυτής, ο κάθε εργαζόμενος έχει άμεση και εύκολη πρόσβαση σε όλες τις εργασιακές σχέσεις με τους εργοδότες, όπου έχει απασχοληθεί, καθώς και στα πιο πρόσφατα καταγεγραμμένα στοιχεία της κάθε σχέσης, όπως έχουν καταγραφεί στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» από τις δηλώσεις των υπόχρεων εργοδοτών. Παράλληλα, μπορεί να βλέπει σε πραγματικό χρόνο τις αλλαγές που πραγματοποιούνται στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» και τον αφορούν, μέσω προωθητικών ειδοποιήσεων (push notifications). Η είσοδος στην υπηρεσία προϋποθέτει αυθεντικοποίηση με τη χρήση των κωδικών πρόσβασης TaxisNet.

Υπενθυμίζεται ότι, τον Δεκέμβριο του 2021, είχε τεθεί σε λειτουργία η web εφαρμογή myergani.gov.gr, που αποτέλεσε τον πρόδρομο του myErgani mobile app. Με τη σειρά της, η εφαρμογή αποτελεί τη βάση, μέσω της οποίας θα είναι διαθέσιμη η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, μέσω σχετικής αναβάθμισης (update) της εφαρμογής.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, από την 1η Ιουλίου 2022, κάθε εργαζόμενος σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ (με περισσότερους από 250 εργαζόμενους) θα έχει πρόσβαση στην Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας του (σε μορφή QR Code). Έτσι, οι εργαζόμενοι θα μπορούν να βλέπουν το ημερολόγιο πραγματικής απασχόλησης, το οποίο συγκεντρώνει το προγραμματισμένο ωράριο, καθώς και όλα τα δεδομένα της ατομικής Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας τους, με ένα κλικ από το κινητό τους.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε σχετικά: «Η εφαρμογή myErgani είναι ένα ακόμα καθοριστικό βήμα για την υλοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Πλέον, κάθε εργαζόμενος θα έχει στα χέρια του, μέσα από το κινητό του τηλέφωνο, άμεση, γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στα στοιχεία που δηλώνει ο εργοδότης του για εκείνον. Από την 1η Ιουλίου, μάλιστα, θα είναι διαθέσιμη, μέσω της εφαρμογής και η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, όπου θα καταγράφεται για πρώτη φορά ο πραγματικός χρόνος εργασίας των εργαζομένων. MyErgani και Ψηφιακή Κάρτα, λοιπόν, αποτελούν στην πράξη εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου, αλλά και των υπερωριών των εργαζομένων, ώστε να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας. Αξιοποιούμε τις δυνατότητες που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες, ώστε κανένας πια να μην μπορεί να “κλέβει” τις ώρες δουλειάς τους. Με διαφάνεια και ολοκληρωμένη ενημέρωση, δίνουμε στην πράξη και όχι στα λόγια δύναμη στον εργαζόμενο».

Μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή από τα ακόλουθα link:

https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.gov.myergani Google Play (android)

https://apps.apple.com/us/app/myergani/id1624483175 App Store (iOS)

Τι είναι το myErgani app

Το myΕrgani app είναι μια νέα εφαρμογή του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που αφορά στους εργαζόμενους. Η εφαρμογή δημιουργήθηκε για να παρέχει στους εργαζόμενους μια άμεση, απλοποιημένη και προσωποποιημένη πρόσβαση στα στοιχεία που δηλώνουν οι εργοδότες/επιχειρήσεις για την απασχόλησή τους στο Πληροφοριακό Σύστημα Εργάνη.

H εφαρμογή myErgani mobile app υποστηρίζει κινητές συσκευές με λειτουργικό android και iOS και η διάθεσή της γίνεται μέσα από τις αντίστοιχες πλατφόρμες Google Play και App Store.

Οι βασικοί στόχοι της εφαρμογής εργαζόμενου myErgani mobile app, σε σχέση με την καλύτερη και αμεσότερη εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση των εργαζόμενων με ηλεκτρονικά μέσα στο πεδίο εφαρμογής του Π.Σ. Εργάνη, είναι οι εξής:

• Όλη η πληροφορία του Π.Σ. Εργάνη είναι διαθέσιμη σε πραγματικό χρόνο στους εργαζόμενους.

• Προσωποποιημένη πληροφόρηση, ευθυγραμμισμένη στα πρότυπα της κεντρικής κυβερνητικής

πύλης Gov.gr.

• Εύκολη και άμεση πρόσβαση σε όλη την πληροφορία που αφορά στον εργασιακό βίο.

• Εκσυγχρονισμός του τρόπου αλληλεπίδρασης των εργαζόμενων με το Υπουργείο Εργασίας και

Κοινωνικών Υποθέσεων.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ MYERGANI APP

Η νέα εφαρμογή myErgani mobile app για κινητές συσκευές σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε για να παρέχει σε κάθε εργαζόμενο μία άμεση, απλοποιημένη και φιλική πρόσβαση στα δεδομένα της τωρινής ή παλαιότερης απασχόλησής του. Ο σχεδιασμός της νέας εφαρμογής για την πρόσβαση των εργαζόμενων στο Π.Σ. Εργάνη βασίστηκε στον σχεδιασμό και στις λειτουργίες της πλατφόρμας myErgani.gov.gr για την πρόσβαση των εργαζόμενων μέσω web σε δεδομένα, έντυπα και περιεχόμενο του Π.Σ. Εργάνη που τους αφορά.

Καταρχήν, ο χρήστης – εργαζόμενος έχει πρόσβαση σε όλες τις σχέσεις εργασίας με τους εργοδότες όπου έχει απασχοληθεί, καθώς και στα πιο πρόσφατα καταγεγραμμένα στοιχεία της κάθε εργασιακής σχέσης όπως έχουν καταγραφεί στο Π.Σ. Εργάνη από τις δηλώσεις των υπόχρεων εργοδοτών.

Με στόχο την διαφάνεια και την ολοκληρωμένη ενημέρωση του εργαζόμενου, η νέα εφαρμογή παρέχει πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο σε όλες τις Δηλώσεις που υποβάλλονται από τον εργοδότη στο Π.Σ. Εργάνη και τον αφορούν. Το ίδιο συμβαίνει και για τις Πληρωμές που γίνονται από το κράτος στο πλαίσιο των ειδικών μέτρων Covid-19 που έχουν ληφθεί λόγω της πανδημίας, ενώ υπάρχει και ειδική ενότητα μέσω της οποίας ο χρήστης – εργαζόμενος έχει πρόσβαση σε σημαντικές Ανακοινώσεις από τους διαχειριστές του Π.Σ. Εργάνη ή από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Οι δυνατότητες ενημέρωσης του εργαζόμενου μέσω της νέας εφαρμογής myErgani app ομαδοποιούνται σε δύο κατηγορίες:

1. Διάθεση πληροφορίας: Ο εργαζόμενος μπορεί να δει εύκολα και γρήγορα τα στοιχεία που υπάρχουν καταχωρημένα στο Π.Σ. Εργάνη υπό μορφή χρονολογίου, με κατάλληλη ομαδοποίηση και δυνατότητα σύνθετης αναζήτησης.

2. Προωθητικές ειδοποιήσεις (Push Notifications): Ο χρήστης – εργαζόμενος λαμβάνει αυτόματο προωθητικό μήνυμα ειδοποίησης στο κινητό του μέσω της εφαρμογής myErgani, με το οποίο ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για αλλαγές που πραγματοποιούνται στο Π.Σ. Εργάνη και τον αφορούν. Αυτές οι ειδοποιήσεις αποστέλλονται αυτόματα σε κάθε πιστοποιημένη συσκευή (μετά από επιτυχή αυθεντικοποίηση και ταυτοποίηση του χρήστη σε αυτή τη συσκευή) για κάθε νέα υποβολή εντύπου και κάθε νέα πληρωμή (μέτρα Covid-19). Επιπλέον, ο εργαζόμενος μπορεί να λαμβάνει με τον ίδιο μηχανισμό και σημαντικές υπενθυμίσεις ή ανακοινώσεις από τους διαχειριστές του Π.Σ. Εργάνη.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ

Η νέα εφαρμογή myErgani mobile app είναι κατάλληλη για κινητά τηλέφωνα και συσκευές tablet με λειτουργικό σύστημα android OS (έκδοση 7.0 ή νεότερη) και iOS (έκδοση 11 ή νεότερη) και είναι διαθέσιμη δωρεάν στις πλατφόρμες Google Play και App Store, μέσω των επίσημων λογαριασμών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Hellenic Ministry of Labour and Social Affairs) στις δύο πλατφόρμες.

Μέσω της εφαρμογής, ο εργαζόμενος μπορεί να:

• δει τα στοιχεία της κάθε εργασιακής σχέσης και τους εργοδότες στους οποίους έχει απασχοληθεί,

• αναζητήσει όλες τις δηλώσεις (έντυπα) που έχουν υποβληθεί στο Π.Σ. Εργάνη από τους εργοδότες (π.χ.

έναρξη/λήξη απασχόλησης, μεταβολές/υπερωρίες/υπερεργασία, άδειες κ.ά.),

• λαμβάνει άμεσες ειδοποιήσεις στη συσκευή για κάθε νέα υποβολή εντύπου, πληρωμή ή σημαντική ανακοίνωση από το Π.Σ. Εργάνη,

• έχει πρόσβαση σε όλες τις πληρωμές που έχουν γίνει από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών

Υποθέσεων κατά την διάρκεια των μέτρων COVID-19 (π.χ. Αναστολές, μηχανισμός ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ κ.ά.) και στο πλαίσιο δράσεων ενίσχυσης πληγέντων από φυσικές καταστροφές.

Για την πρόσβαση απαιτούνται οι προσωπικοί κωδικοί Taxisnet του εργαζόμενου.

H εφαρμογή θα εμπλουτιστεί σύντομα με νέες δυνατότητες για την παρακολούθηση της πραγματικής απασχόλησης μέσω του Π.Σ. Εργάνη (Κάρτα Εργασίας).

Αρχική σελίδα

Η αρχική σελίδα της νέας εφαρμογής περιέχει το logo του Π.Σ. Εργάνη και της κεντρικής κυβερνητικής πύλης Gov.gr, καθώς και έναν σύνδεσμο (hyperlink) ανακατεύθυνσης σε ενημερωτική σελίδα με τους Όρους Χρήσης της εφαρμογής. Στη συνέχεια, ο χρήστης – εργαζόμενος πρέπει να ακολουθήσει την «Σύνδεση με κωδικούς» μέσω της οποίας θα πραγματοποιηθεί η αυθεντικοποίηση του χρήστη με χρήση των διαπιστευτηρίων taxisnet.

Αυθεντικοποίηση χρήστη

Για την πρόσβαση των εργαζόμενων στη νέα ψηφιακή υπηρεσία, την πρώτη φορά που ο χρήστης – εργαζόμενος θα χρησιμοποιήσει την εφαρμογή είναι απαραίτητο να γίνει αυθεντικοποίηση με χρήση των κωδικών πρόσβασης taxisnet.

Για τον σκοπό αυτό, γίνεται ανακατεύθυνση στη διαδικτυακή υπηρεσία Αυθεντικοποίησης Χρηστών oauth 2.0 της ΓΓΠΣ/ΚΕΔ.

Μετά την επιτυχή αυθεντικοποίηση, ο χρήστης ενημερώνεται και καλείται να επιβεβαιώσει ότι θα επιτραπεί η πρόσβαση στα βασικά στοιχεία Μητρώου του εργαζομένου που παρέχονται από το φορολογικό μητρώο της Α.Α.Δ.Ε.

Αποσύνδεση χρήστη

Μετά την επιτυχή αυθεντικοποίηση, η αποσύνδεση του χρήστη μπορεί να γίνει από το προφίλ χρήστη που είναι διαθέσιμο μέσω του συνδέσμου στο επάνω-δεξιά μέρος της εφαρμογής, δίπλα στο εικονίδιο των Άμεσων / Προωθητικών Ειδοποιήσεων (Push Notifications).

Η καρτέλα χρήστη περιέχει τα προσωπικά στοιχεία του εργαζόμενου (Όνομα, Επώνυμο, Πατρώνυμο, ΑΦΜ) και το εικονίδιο Αποσύνδεσης.

Εργοδότες

Μέσω της οθόνης Εργοδότες ο εργαζόμενος μπορεί να έχει πρόσβαση σε όλους τους εργοδότες όπου έχει απασχοληθεί (εφόσον η σχέση εργασίας έχει δηλωθεί στο Π.Σ. Εργάνη). Οι εργοδότες είναι ομαδοποιημένοι σε δύο κατηγορίες: Ενεργός και Παλαιότερος. Είτε απασχολείται σε έναν είτε σε περισσότερους εργοδότες ταυτόχρονα, η εφαρμογή δίνει την δυνατότητα παρακολούθησης της εκάστοτε εργασιακής σχέσης και των βασικών της χαρακτηριστικών, όπως οι εβδομαδιαίες ώρες απασχόλησης.

Επιλέγοντας κάποιον από τους εργοδότες, μέσα από 3 καρτέλες (Στοιχεία Εργασίας / Εργοδότη / Εργαζόμενου) προβάλλονται αναλυτικά στοιχεία του εργοδότη και της σχέσης εργασίας, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα καταγεγραμμένα στοιχεία της κάθε εργασιακής σχέσης στο Π.Σ. Εργάνη.

Επίσης, μέσα από τον σύνδεσμο Δηλώσεις στην ανοιχτή καρτέλα του επιλεγμένου Εργοδότη, ο εργαζόμενος οδηγείται να χρησιμοποιήσει τη λειτουργία αναζήτησης Δηλώσεων που έχουν υποβληθεί από τον συγκεκριμένο εργοδότη, σύμφωνα με τον μηχανισμό που αναλύεται στη συνέχεια (βλ. ενότητα 3.5), χρησιμοποιώντας ως έξτρα φίλτρο στην αναζήτηση Δηλώσεων τον συγκεκριμένο εργοδότη / σχέση εργασίας.