Στις 4 προτάσεις των εξαγωγέων για την επόμενη μέρα του κορωνοϊού αναφέρθηκε η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων Χριστίνα Σακελλαρίδη και οι αντιπρόεδροι του ΠΣΕ στην τηλεδιάσκεψη που είχαν σήμερα με τον υφυπουργό Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια Κώστα Φραγκογιάννη.

Θέμα της τηλεδιάσκεψης ήταν οι επιπτώσεις του κορωνοϊού στις εξαγωγές. Συμμετείχαν επίσης από πλευράς του υπουργείου Εξωτερικών και ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων, Γρηγόρης Δημητριάδης, ο διευθύνων σύμβουλος του Enterprise Greece, Γιώργος Φιλιόπουλος αλλά και υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΕΞ. Από την πλευρά του ΠΣΕ συμμετείχαν και οι δυο αντιπρόεδροι του ΠΣΕ, Μαρίνα Οφλούδη-Γιαβρόγλου και Αλεξάνδρα Πίττα-Χαζάπη.

Η πρόεδρος του ΠΣΕ, Χριστίνα Σακελλαρίδη στην τοποθέτησή της υπογράμμισε πως η πανδημία του κορωνοϊού δημιουργεί νέα δεδομένα στην παγκόσμια οικονομία, αναγκάζοντας τις επιχειρήσεις να αναθεωρήσουν την στρατηγική και τις προτεραιότητές τους ενώ στάθηκε στη σημασία ενίσχυσης των εξαγωγικών επιχειρήσεων, οι οποίες εξακολουθούν παρ’ όλες τις αντιξοότητες να δίνουν τη μάχη της εξωστρέφειας.

Η κυρία Σακελλαρίδη εξέφρασε την ικανοποίησή της για τη βούληση της κυβέρνησης να στηρίξει τον επιχειρηματικό κόσμο σε αυτή την δύσκολη συγκυρία, επισημαίνοντας μάλιστα πως χάρη στις πρωτοβουλίες που ανέλαβε το κυβερνητικό επιτελείο ξεπεράστηκαν άμεσα διάφορα προβλήματα που προέκυψαν με τις αποστολές προϊόντων στο εξωτερικό.

Επιπλέον, χαιρέτισε την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην ίδρυση νέας Αναπτυξιακής Τράπεζας για τη χρηματοδοτική στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) και κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις για την αναθέρμανση των ελληνικών εξαγωγών. Συγκεκριμένα, η κυρία Σακελλαρίδη πρότεινε τα εξής:

1. Επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Εξαγωγών, το οποίο λειτουργούσε μέχρι και το 2012. Θα απαρτίζεται από εκπροσώπους όλων των κρίκων της εξωστρέφειας (παραγωγή, μεταποίηση, τράπεζες, logistics, προώθηση) και θα συνεδριάζει μια φορά ανά τρίμηνο. Είναι κρίσιμη και χρήσιμη η παρουσία όλων των κρίκων της εξωστρέφειας.

2. Εκσυγχρονισμός και Ψηφιοποίηση των Οργανισμών Enterprise Greece και ΟΑΕΠ και των γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων που υπάγονται στο Υπουργείο Εξωτερικών. Παράλληλα, θα πρέπει να αναληφθούν νέες δράσεις για την προβολή των ελληνικών προϊόντων, πέρα από την παρουσία σε διεθνείς εμπορικές εκθέσεις.

3. Δημιουργία Μεγάλης Έκθεσης στην Ελλάδα με ελληνικά προϊόντα όπου θα προσκαλούνται ξένοι αγοραστές.

4. Συνεργασία των Εξαγωγών με τον Τουρισμό. Θα πρέπει μεταξύ άλλων στις πύλες εισόδου της χώρας να γίνεται εκτεταμένη προβολή των ελληνικών προϊόντων.

Από την πλευρά τους, η Μαρίνα Οφλούδη-Γιαβρόγλου και Αλεξάνδρα Πίττα-Χαζάπη επεσήμαναν την ανάγκη δημιουργίας Εθνικού Brand για τα ελληνικά προϊόντα στα πρότυπα αντίστοιχων πρωτοβουλιών που αναλαμβάνουν προηγμένες χώρες του εξωτερικού, αναφέρθηκαν στη σημασία αναβάθμισης του ρόλου των γραφείων ΟΕΥ (Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων), ενώ επεσήμαναν πως δεν πρέπει να περάσει ανεκμετάλλευτη η ευκαιρία που δίνεται για ευρεία διαφήμιση των ελληνικών προϊόντων ενόψει του εορτασμού των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση.

 Δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας για τα ελληνικά προϊόντα

Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος του Enterprise Greece, Γιώργος Φιλιόπουλος αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του οργανισμού για τη δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας για τα ελληνικά προϊόντα, η οποία θα μπορεί να ενταχθεί και σε πλατφόρμες του εξωτερικού ενώ σημείωσε πως με αφορμή την ανάληψη της αντιπροεδρίας της Ένωσης Ευρωπαϊκών Οργανισμών Εξαγωγών από την Ελλάδα, έχουν προγραμματισθεί και θα ξεκινήσουν από τον Ιούνιο σειρά εκδηλώσεων, στη χώρα μας, με αποκορύφωμα τη διοργάνωση του ετήσιου συνεδρίου της Ένωσης Ευρωπαϊκών Οργανισμών Εξαγωγών τον Οκτώβριο στην Αθήνα.