Σε 25.000 διορισμούς εκπαιδευτικών τα τελευταία δυόμιση χρόνια σε πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση και σε ειδική αγωγή προχώρησε η κυβέρνηση, δήλωσε στον 102fm της ΕΡΤ3 ο Αλέξανδρος Κόπτσης, Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας.

Για τη νέα σχολική χρονιά μόνον έχουν γίνει 8.600 διορισμοί, δήλωσε ο κ. Κόπτσης και πρόσθεσε ότι έχουν καλυφθεί όλα τα κενά και συστήνονται νέες οργανικές θέσεις με σκοπό να εξαλειφθούν πλήρως οι αναπληρωτές. Έως τις 26/08 θα είναι όλα έτοιμα υπολογίζοντας την 01/09 να είναι όλοι στις θέσεις τους, πρόσθεσε ο κ. Κόπτσης.

Ο γγ του Υπουργείου Παιδείας αναφέρθηκε και στην επέκταση ολοήμερου σχολείου επισημαίνοντας ότι στα μισά τμήματα το πρόγραμμα θα επεκταθεί από τις 16.00 στις 17.30, επιδιώκοντας να μένει το απόγευμα ελεύθερο για τα παιδιά για ποιοτικό χρόνο με τους γονείς.

Σημειώνεται ότι  το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί περίπου στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, δηλαδή σε σχεδόν 5.000 τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια. Οι γονείς θα ενημερωθούν για όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με την εγγραφή των παιδιών τους στο διευρυμένο Ολοήμερο τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου και πριν από την έναρξη των μαθημάτων, από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων.

Σε ό,τι αφορά την Τράπεζα Θεμάτων φέτος η εφαρμογή θα είναι καθολική, πάντα στην τελευταία τάξη του Δημοτικού και του Γυμνασίου.

Επίσης, κατά το σχολικό έτος 2022-2023, η πιλοτική εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών θα συνεχιστεί σε όλα τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας. Το 2023-2024, τα Νέα Προγράμματα Σπουδών θα εφαρμοστούν καθολικά, με την ταυτόχρονη έναρξη της εφαρμογής του “πολλαπλού βιβλίου” πλην της Β΄και Γ΄ Λυκείου. Στη Β΄Λυκείου θα εφαρμοστεί το σχολικό έτος 2024-2025 και στη Γ΄Λυκείου το 2025-2026.

Παράλληλα, συνεχίζονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που εφαρμόστηκαν πρώτη φορά το Σεπτέμβριο του 2021 στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων.

Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι, σύμφωνα με το υπουργείο, «η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση», μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, κ.ά.