Ανάλυση: Κίνημα Αλλαγής – Digital & Social Media Marketing

435

Καλώς ή κακώς ζούμε στην digital εποχή όπου ακόμα και τα εκλογικά αποτελέσματα κρίνονται κυρίως μέσω της χρήσης του διαδυκτίου. Στην Ελλάδα ο χώρος του πολιτικού μάρκετινγκ, της πολιτικής επικοινωνίας και στρατηγικής, είναι υποανάπτυκτος. Ο σκοπός της στήλης είναι να εστιάσει στην καταγραφή των αναλυτικών στοιχείων όπως αυτά καταγράφονται στο διαδίκτυο. Η σημερινή ανάλυση αφορά στο Κίνημα Αλλαγής.

του Παύλου Παυλίδη

Η ιστοσελίδα του Κινήματος Αλλαγής βρίσκεται στη θέση 3.158 στην ελληνική κατάταξη του alexa και στη θέση 306.081 στη παγκόσμια κατάταξη, αλλά με πτωτική πορεία. Το website (kinimaallagis.gr) είναι αργό και με βάση το traffic του στα similar websites είναι το syriza.gr, paron.gr και το hellenicparliament.gr.

Πιο συγκεκριμένα το Κίνημα Αλλαγής έχει υποχωρήσει 153.000 θέσεις στη παγκόσμια κατάταξη του alexa τις τελευταίες 90 ημέρες.

 

Όσον αφορά το traffic του τις τελευταίες 28 ημέρες, δηλαδή το κοινό που επισκέπτεται την ιστοσελίδα του κόμματος, είναι 100% από την Ελλάδα, όπου το 61% μπαίνει απευθείας, το 24% από search engines (πχ μέσω Google) και το 12% από social media.

 

To 24% οφείλεται στο καλό SEO (Search Engine Optimization: διαδικασία της προσέλκυσης επισκεψιμότητας μέσω των organic ή δωρεάν αποτελεσμάτων πχ με λέξεις κλειδία μέσω Google) του Κινήματος Αλλαγής, βρισκόμενη στη πρώτη θέση του Google SERP (αποτελέσματα στις αναζητήσεις της Google) στα βασικά keywords.

Συγκεκριμένα τα πιο εμπορικά keywords (λέξεις κλειδιά) στο Google στις αναζητήσεις των χρηστών είναι οι λέξεις «κιναλ», «φώφη γεννηματά», «νίκος ανδρουλάκης» και «καιλή», με ένα εύρος 1000-10.000 αναζητήσεων το μήνα στην Ελλάδα και με χαμηλό ανταγωνισμό σε περίπτωση που το Κίνημα Αλλαγής θελήσει να χρησιμοποιήσει τις λέξεις διαφημιστικά.

Οι χρήστες προφανώς κάνουν και άλλες αναζητήσεις με βάση αυτά τα keywords όπως τα εξής:

 

Αν το Κίνημα Αλλαγής έδινε βάση στα keywords θα μπορούσε να βρίσκεται σε καλύτερη θέση στις κατατάξεις (ελληνική και παγκόσμια) του alexa, γεγονός που θα απέφερε περισσότερο traffic (επισκέπτες) στο website. Αυτό φαίνεται από τα κενά (δεν έχουν keywords) alt texts και meta descriptions.

To website έχει και άλλα θέματα που πρέπει να προσεχθούν όσον αφορά το μάρκετινγκ, αλλά και το development, όπως τα πολλά too long titles, τα 8.204 404, τα broken images, κ.ά. Έχει και αρκετά θετικά στοιχεία όμως όπως είναι το mobile friendly, to robots.txt file & xml sitemap για καλύτερο crawlability, κ.ά.

Με αυτές τις γενικές αλλαγές το Κίνημα Αλλαγής θα μπορούσε να συγκρατήσει την διαδικτυακή του πτώση και να μπορέσει να ανταγωνιστεί ξανά τα υπόλοιπα κομμάτα διαδυκτιακά, όπου στη συγκεκριμένη σύγκριση βρίσκεται 4ο κάτω από την Νέα Δημοκρατία και πάνω από το ΚΚΕ, ενώ στη πρώτη θέση είναι με διαφορά ο ΣΥΡΙΖΑ.

Το Κίνημα Αλλαγής επίσης έχει και τη μεγαλύτερη πτώση στις σελίδες ανα χρήστη (48% πτώση), στο bounce rate (58% πτώση) και στον χρόνο παραμονής (61% πτώση).

Από τα social media η ανάλυση θα γίνει μόνο στο Facebook, γιατί είναι η πλατφόρμα με τους περισσότερους χρήστες παγκοσμίως και γιατί εκεί έχει την πιο ισχυρή του παρουσία το Κίνημα Αλλαγής. Η σελίδα εκει δημιουργήθηκε το 2017 και έχει περισσότερα από 13.000 likes. Έχουν τρέξει επίσης διαφημίσεις με χαμηλό κόστος για τα δεδομένα ενός πολιτικού κόμματος.

Τις τελευταίες 28 ημέρες σε σύγκριση με τα άλλα κόμματα το Κίνημα Αλλαγής φαίνεται πως έχει το πιο συμπαγές κοινό με το engagement να φτάνει το 12% των χρηστών της σελίδας και τη μεγαλύτερη ανάπτυξη με 0.44%.

Το Κίνημα Αλλαγής ανεβάζει κατα μέσο όρο 4.5 posts τη μέρα, κυρίως Τετάρτη-Πέμπτη τις μεσημεριανές ώρες.

 

Το content το οποίο ανεβάζει είναι κυρίως ένα link με φωτογραφία και τα πιο πετυχημένα posts είναι αυτά που επιτίθενται κυρίως στη Νέα Δημοκρατία και δευτερευόντως στον ΣΥΡΙΖΑ.

Αξίζει να επισημανθεί ότι διαφημιστικά το πιο πετυχημένο content σε απόδοση (κόστος και αποτέλεσμα) του Κίνημα Αλλαγής είναι τα videos και όχι τα links και οι φωτογραφίες.

Τέλος βλέπουμε πως τα main audiences του Κινήματος Αλλαγής είναι μεταξύ των ηλικιών 55-65+ κατα κύριο λόγο άντρες σε πολιτικό content και γυναίκες σε πιο κοινωνικό.

Μετά από αυτή τη σύντομη ανάλυση το συμπέρασμα είναι ότι το Κίνημα Αλλαγής, σε γενικές γραμμές, έχει μια αξιοπρεπή παρουσία και προοπτικές εξέλιξης εφόσον στους προαναφερόμενους τομείς γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις.

Όλες οι ειδήσεις που έχουν σημασία, από την Ελλάδα και τον Κόσμο, έγκυρα και έγκαιρα στο tomanifesto.gr