Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση πριν ανοίξουν οι κάλπες για τις Αμερικανικές Προεδρικές εκλογές και η ανάλυση που ακολουθεί έγινε με βάση τα προεκλογικά websites των Donald Trump και Joe Biden καθώς και την επίσημη παρουσία τους στο Twitter.
του Παύλου Παυλίδη
Το website του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών βρίσκεται στη θέση 7.250 της παγκόσμιας κατάταξης του Alexa και στη θέση 1.397 στην αντίστοιχη αμερικανική. Το website είναι αρκετά γρήγορο και παρουσιάζει ανοδική πορεία όπως φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί.
Σε πολύ καλό επίπεδο είναι επίσης το website του Joe Biden καθώς βρίσκεται στην θέση 5.480 της παγκόσμιας κατάταξης του Alexa και στη θέση 795 στην αμερικανική κατάταξη. Το website είναι αρκετά γρήγορο και βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Παρατηρούμε επίσης, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα, στα similar sites υπάρχει το website του Donald Trump και το αντίστροφο που σημαίνει και παρόμοια audiences.
Με βάση το Alexa φαίνεται πως το website του Joe Biden έχει περισσότερο traffic από του Donald Trump. Εκτός αυτού όμως έχει και περισσότερα ποιοτικά χαρακτηριστικά όσον αφορά το development του.
Σε αντίθεση με του Donald Trump όπου έχει 4xx & 5xx status code errors και δεν έχει robots.txt file και .xml sitemap για καλύτερο crawlability. Παρόλα αυτά σαν SEO (Search Engine Optimization: διαδικασία της προσέλκυσης επισκεψιμότητας μέσω των organic ή δωρεάν αποτελεσμάτων πχ με λέξεις κλειδία μέσω Google) το website του Joe Biden έχει τα διπλάσια κενά alt texts, πολλά περισσότερα κενά meta descriptions και σχεδόν τα μισά dofollow backlinks (Τα dofollow links είναι σύνδεσμοι οι οποίοι ακολουθούνται από τις μηχανές αναζήτησης πχ Google και τις αράχνες των μηχανών αναζήτησης και που λαμβάνονται υπόψιν για την κατάταξη μιας ιστοσελίδας στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης).
Όσον αφορά το traffic του website του Donald Trump, το 83.8% προέρχεται από τις ΗΠΑ, το 2.6% από τον Καναδά και το 1.5% από την Ινδία. Στις τελευταίες 30 ημέρες η επισκεψιμότητα προέρχεται κυρίως από το search (Google) με 37%, απευθείας 30%, από άλλα websites 17% και social media 16%.
Από αυτό το 16% στα social media σχεδόν 65% προέρχεται από το Facebook, περίπου το 20% από το Twitter και το 10.40% από το Youtube.Τα στατιστικά στο website του Joe Biden είναι σε γενικές γραμμές το ίδιο του Donald Trump, με αξιοσημείωτη διαφορά ότι έχει περισσότερο traffic από ΗΠΑ με 87.5%. Τις τελευταίες 30 ημέρες αυτοί προέρχονται κυρίως από το search (Google) με 39%, απευθείας 39%, από άλλα websites 11% και social media 11%.
Από το 11% στα social media, το 43% μπαίνει από το Twitter, σχεδόν το 34% από το Facebook, ενώ ένα 13% από το Reddit. Είναι προφανές πως η στρατηγική που έχουν για το website τους, προκειμένου να υπάρχει επισκεψιμότητα και να γίνονται δωρεές, να εγγραφεί, να μάθει τη διαδικασία για το πως θα ψηφίσει, κλπ, είναι μέσω keywords στο search της Google και όχι από τα social media, όπου εκεί η στρατηγική αφορά στην ενημέρωση του υποψηφίου και στη φθορά του αντιπάλου.
Γενικά η στρατηγική του Joe Biden σύμφωνα με την κατάταξη του Alexa, φαίνεται να αποδίδει καθώς έχει συνεχή ανοδική πορεία σε σχέση με του Donald Trump, του οποίου η πορεία είναι στάσιμη από τα τέλη Αυγούστου μέχρι σήμερα.
Αυτό φαίνεται και στο γεγονός ότι, το website του Joe Biden έχει περισσότερα pageviews/user, χαμηλότερο bounce rate και μεγαλύτερο χρόνο παραμονής από το website του Donald Trump.
Όσον αφορά το Twitter ο Donald Trump προηγείται σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες, tweets, followers, retweets, likes, κλπ, καθώς κάνει και περισσότερα tweets. Όμως ο Joe Biden παρουσιάζει μια σταδιακή ανάπτυξη 3.3% στο προφίλ του, και πολύ μεγαλύτερο engagement στα tweets του.
Αυτό είναι εμφανές και στα νούμερα του εξαμήνου, όπου ο Joe Biden λόγω του υψηλού engagement και της συνεχούς ανάπτυξης έχει και περισσότερα retweets και likes per tweet από τον Donald Trump. Φαίνεται επίσης πως τα profiles και των δύο δουλεύουν επαγγελματικά όπως πρέπει στο 100%.
Ο Donald Trump επίσης είναι περισσότερο “ενεργός” σε καθημερινή βάση και σχεδόν όλες τις ώρες (ώρα Νέας Υόρκης).
Το profile του Joe Biden είναι περισσότερο “ενεργό” μέσα στην εβδομάδα, όχι όμως σε όλες τις ώρες, καθώς έχει ένα μεγάλο κενό από τις 00:00 μέχρι περίπου τις 7:00 (ώρα Νέας Υόρκης).
Οι λέξεις που χρησιμοποιεί συχνότερα ο Donald Trump, και έχουν ταυτόχρονα υψηλό engagement, περιστρέφονται γύρω από την περιοδεία του και δευτερευόντως στη στοχοποίηση του πολιτικού του αντιπάλου.
Αυτό αντιστρέφεται στα hashtags που χρησιμοποιεί παρ’ όλα αυτά το engagement είναι χαμηλό.
Αντιθέτως ο Joe Biden χρησιμοποιεί λέξεις με υψηλό engagement, όπως Covid, Trump και Obamacare παρά λέξεις από την περιοδεία του όπως ο αντίπαλός του.
Σε αντίθεση με τα hashtags όπου περιστρέφονται γύρω από το λέξη “Vote”.
Σε κάθε περίπτωση η παραπάνω ανάλυση θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη έκταση εάν προσθέταμε επιπλέον analytics και άλλες πλατφόρμες. Ωστόσο σκοπός ήταν να παρουσιαστεί μια συνοπτική εικόνα για το πως κινούνται οι δυο υποφήφιοι διαδικτυακά.
Ο Joe Biden προηγείται σε όλες τις δημοσκοπήσεις και αυτό φαίνεται και από το traffic στο website του και από τη συνεχόμενη ανάπτυξη που έχει, όμως ο Donald Trump έχει τις ίδιες πιθανότητες να επανεκλεγεί γιατί ο μηχανισμός του στα social media χτίζεται συνεχώς εδώ και πέντε χρόνια, γεγονός που καταδεικνύει τη τεχνογνωσία της ομάδας του στη χρήση των social media και αυτό αποτυπώνεται στα στοιχεία των αριθμών.