Στα ψιλά πέρασε – αν και είχε μεγάλο ενδιαφέρον, ο προβληματισμός του προέδρου της ΕΡΤ Κωνσταντίνου Ζούλα που ανέπτυξε (την περασμένη εβδομάδα σε συνέντευξη Τύπου) σχετικά με τις τηλεοπτικές μετρήσεις, τα δυναμικά κοινά και την αξιολόγηση των προγραμμάτων. Ο πρόεδρος του δημοσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα στην ουσία είπε το αυτονόητο, δηλαδή ότι είναι υποκριτικό να θεωρείται δυναμικό κοινό ο 20αρης, όταν είναι γνωστό ότι οι νεότεροι δεν βλέπουν τηλεόραση και όχι κάποιος 60αρης που αποδεδειγμένα παρακολουθεί… Ωστόσο ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση του Κωνσταντίνου Ζούλα και για την αξιολόγηση των δελτίων ειδήσεων, τονίζοντας ότι είναι εξίσου υποκριτικό το δυναμικό κοινό να είναι δείκτης αξιολόγησης λες και στόχος είναι η προσέλκυση διαφημίσεων και όχι να κρίνονται δημοσιογραφικά.

Ακολουθεί το σχετικό απόσπασμα του προέδρου της ΕΡΤ: “Έχω την αίσθηση ότι θα πρέπει πλέον να ανοίξει μια δημόσια συζήτηση και όλοι μας να προβληματιστούμε για τον τρόπο της αξιολόγησης των τηλεοπτικών προγραμμάτων, όπως προκύπτει από τα καθημερινά νούμερα τηλεθέασης. Διαβάζω για παράδειγμα συχνά να αναφέρονται ως «δυναμικό κοινό» οι ηλικίες 18-54, όταν πια όλοι γνωρίζουμε ότι οι νεότεροι δεν βλέπουν τηλεόραση και ότι είναι εντελώς υποκριτικό να θεωρούμε «δυναμικό τηλεοπτικό κοινό» κάποιον 20άρη και όχι κάποιον 55άρη ή και 60αρη που αποδεδειγμένα παρακολουθεί περισσότερο γραμμική τηλεόραση. Πόσο μάλλον να εμφανίζεται αυτό το δήθεν δυναμικό κοινό ως δείκτης αξιολόγησης ακόμη και των δελτίων ειδήσεων. Λες και οι μεγαλύτεροι δεν ενημερώνονται ή και σαν να είναι τάχα στόχος των δελτίων ειδήσεων να προσελκύσουν εμπορικές διαφημίσεις και όχι να κρίνονται δημοσιογραφικά, όπως θα έπρεπε, για την αξιοπιστία, την αμεροληψία, και την πολυφωνία τους.

Παρεμπιπτόντως και επειδή και σε αυτό κάναμε μια έρευνα, στην συντριπτική πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης, ως τηλεοπτικό κοινό με έντονο διαφημιστικό ενδιαφέρον λογίζονται εδώ και καιρό οι ηλικίες 35-59, ενώ στα ενημερωτικά προγράμματα δεν γίνονται βέβαια τέτοιες ηλικιακές διακρίσεις καθώς εκ των πραγμάτων η ενημέρωση οφείλει να απευθύνεται και να αφορά το σύνολο του πληθυσμού”.
πηγή: enimerosi24.gr